Gå til innhold

W202 c200, sidelengs ikke mulig eller hva?


Karlzen

Anbefalte innlegg

heisann, har gått til innkjøp av en slik bil og er strålende fornøyd...

 

Det eneste jeg merket i dag var at regnet begynte å lave ned og jeg bestemte meg for å ta en liten tur for å sjekke om bilen kunne gå litt sidelengs...

 

og ja, det gjør den, i 1-2 sek før hele bilen bare retter seg opp av seg sjøl... F**n så irriterende, flaut som det er så skal jo egentlig ikke mannfolk gjøre slikt, men jeg følte meg pressa til å lese innstruksjonsboka, men blei ikke stort klokere, det eneste jeg fant ut var at det SKULLE stått en knapp på dashbordet som sier "ASR off", men det gjør det jo selvfølgelig ikke :P

 

og enten er det noe som heter EST (electronic stability control) som kødder med meg, eller ASR opplegget...

 

f**nskapet må jo kunne gå ann å kobles fra så det går ann å kjøre litt sportslig...

 

Så er det noen som veit om en fiks måte å koble detta av sånn midlertidig?

 

For de som ikke har fått med seg så er det en w202 c200 elegance automatic...

Endret av Karlzen

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde jeg nok prøvd den før jeg skrev her...

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, det er jo ikke feil at bilen stabiliserer seg når jeg kommer i sladd... så det burde jo teknisk sett ikke være feil :P

 

men håpet kanskje på at det var en sikring eller noe man kunne nappe ut og ligge litt sidelengs om man hadde lyst, om det ikke er mulig så er det jo en temmelig kjip bakhjulstrekka bil :D

 

Leser i instruksjonsboka at det er en knapp mellom setevarme knappen til førersetet, og den knappen som vipper ned nakkestøttene bak, som skal koble ut stabilitetskontrollen, men den har jeg ei... kjipe saker :P

 

Var ute å prøvde ett par rundkjøringer nå i natt når det var tomt på veiene (så omtenksom som jeg er så herjer jeg ikke rundt omkring når det er masse biler ute å kjører), og så fort jeg får litt sleng, så struper computern bare motoren helt ned til bilen har kontroll igjen... og jeg som gledet meg såpass til vinteren

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doh, jeg har jo merket at den er på jeg også :P problemet er at jeg må få slått den av på en eller annen måte

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det ikke slik at du har flere "moduser" i automaten? Det er det iallefall på min. Jeg merker at jeg må gjøre mer for å få min til å slippe i W(Skal kun brukes hvis nødvendig, sliter vistnok ganske mye på automaten eller noe :S ) enn S, vet ikke hva dette systemet gjør, men dog er det tydlig at det hjelper, ganske bra faktisk. Så jeg håper du hadde den i S? Kan jo tenkes at systemet ikke skrues helt av om den står i W, uten at jeg vet om det er noe av problemet.

 

JEg har personlig iallefall ingen problemer med å få min til å slippe på våt asfalt, og det er en C180. Dog tror jeg ikke det er slikt ASR tull på min, men jeg vet ikke fordi når jeg spinner med den i W har jeg sånn varsellys som blinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har samme bil og samme "problem". C200, med automat og antiskrens.

 

Har lest litt rundt på nettet, og funnet to måter å kunne leke seg litt på:

 

1) Ta ut sikringen som går til ABS. Med dette skal visstnok antiskrensen også forsvinne, men dette har jeg kun lest, ikke testet selv.

 

2) Finn en stor, åpen plass, og spinn rundinger. Hold gasspedalen i bånn konstant, med rattet til en av sidene for å aktivere antiskrensen. Når antiskrensen jobber over lengre tid, vil den automatisk kobles ut, for å unngå overoppheting av bremsene. Da vil antiskrens-lampa (er det "ASR" det står i den, tro?) lyse konstant, for å gjøre deg klar over at den er deaktivert.

Antiskrensen kobles automatisk inn igjen når bremsene får kjølt seg ned litt.

 

Jeg kan bekrefte at sistnevnte metode fungerer, men kun noen sekunder (til bremsene får kjølt seg ned). Men de sekundene er utrolig deilge! Da har du full kontroll over bilen, uten at bilen skal ødelegge skrensinga di. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jauda, ålreit å se at det er noen som veit hva jeg snakker om...

men du veit ikke om det å opphete systemet er så bra for det da? høres vel kanskje ikke helt sunt ut, men det gir iallefall mening :)

 

Uansett, jeg blei møkk lei av makan te drit, etter å ha vært hos bertel o steen, som ikke ville koble en bryter til systemet så jeg kunne slå det av, og de visste ikke egentlig hvordan jeg skulle løse problemet...

 

Så jeg solgte hele forbanna bilen, hadde vel aldri trodd jeg skulle selge en bil på detta grunnlaget, men hey there you go...

1997 MB C200 - 1998 Opel Tigra 1,4 16v - 2000 Opel Vectra B stv 2,0 16v - 1997 Opel Vectra B stv 1,8 16v - 1994 Opel Vectra A 2,0i - 1995 Opel Vectra A 2,0i - 1987 BMW e30 320 - 1990 VW golf mk2 gti - 1986 VW golf 1.3 - 1982 Opel corsa 1,6 gsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår