Gå til innhold

Passat TDI vanskelig å starte

Ranger emnet


steiney

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Passat tdi 2000 som er rimelig rar og starte. Glødelampa går fort bort, og den starter forholdsvis lett, men når den er kald og går på tomgang klarer den så vidt å gå på tomgang og ryker ganske bra.Turtallet går opp og ned. Så fort den har fått litt lunk så går den som normalt igjen. Noen som kjenner til dette?

 

Forsøkte å rense LMM, men ingen forbedring, VagCom sier alt er ok.

 

Men når jeg ved en feil klarte å ta ut MAP sensoren så startet den helt perfekt. Men da hadde den mistet den jo nesten all kraft når jeg kjørte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var borti nesten det samme problemet med det samme jeg kjøpte min 01 mod. Bare stikk motsatt! den var veldig tungstartet når den var varm, og røykla mye da. Hos meg var det kaldstartsensoren som hengte seg opp. Kan jo være den hos deg og, i og med at den er tungstartet når den er kald. Mener denne sensoren skal stå like ved turboen, da bilen min måtte stå en god stund før de kunne skifte den den gangen. Kan jo og være en eller 2 dårlige glødeplugger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

bytt kjølevæske sensoren som sitter på v.side av motoren som den tynne slangen fra e.tanken til motor sitter. denne sjekker temp på vannet som igjen styrer når glødinga skal fungere og hvor lenge det er nødvendig å gløde. ehm.. napp først ut bare hurtig kontakten å sjekk om du får starte da ...min starta kjapt når jeg feilsøkte på min i fjor ..og denne ble byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår