Gå til innhold

Bygge om 240 til diesel, og hvordan?

Ranger emnet


ninjaturtle

Anbefalte innlegg

Har hørt at det ikke er lov å bygge om en bensin volvo til diesel lenger.

Var noe at man ikke fikk forsikring på den da.

Skulle være at det ble mer brannfarlig med glødepluggene, siden det ikke er orginalt fra volvo fabrikken. om det er sant er jeg litt usikker på.

syke regler. ikke lov å gjøre noe med bilene her i norge lengre.

Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1997 Mod

Volvo 240 DL 2,0 1985 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt liv i tråden til slutt, ja.

 

Bra saker!

Bygger også om til diesel for å ha et lavere bensinforbruk, men haters, det er ikke bare derfor!

 

Lyst på rundt 200hk og dra under litern på mila ved råkjøring.

Veit ikke om dette er mulig, derfor jeg spør her.

 

Veit noe om hvor mye jeg må legge ut?

V8 diesel høres spennende ut, men billig blir det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt liv i tråden til slutt, ja.

 

Bra saker!

Bygger også om til diesel for å ha et lavere bensinforbruk, men haters, det er ikke bare derfor!

 

Lyst på rundt 200hk og dra under litern på mila ved råkjøring.

Veit ikke om dette er mulig, derfor jeg spør her.

 

Veit noe om hvor mye jeg må legge ut?

V8 diesel høres spennende ut, men billig blir det ikke.

 

Kan garantere deg at bensinforbruket blir til 0 om du bygger om til diesel :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å spore av på mine ustø truger tør jeg uten å ha slått opp i noen referanser påstå at D6 og D24(T) ikke innebærer det samme! :hide

 

D6 er D24, altså diesel sekser uten turbo siden diesel motorer med turbo aldri ble levert i 240.

D24T er D24 med turbo som ble levert i bla. 740 og 940. må bruke D24 innsuget for å få denne motoren ned i en 240.

 

jeg kan også love deg 0 bensinforbruk!

 

husk at om dere skal godkjenne diesel motor med 200hk så har dere ett dreiemoment som er MYE høyere enn dere har sjangs i helvette til å få godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gikk litt kjapt der gitt!

Mener selvfølgelig dieselforbruket! :crazysant:

 

Ja, hørte om det med dreiemomentet.

En sa til meg at jeg skulle få den godkjent med vanlig motor, så trimme etter jeg har fått den godkjent.

 

Men i og med at for mye dreiemoment ikke er bra, må man forsterke noe for at "bilen" skal tåle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår