Gå til innhold

Mr.Trans Am har fått ny Trans Am!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

4 års ventetid er endelig over :)

 

I dag, som alle andre dager, våkner jeg med å sjekke autodb og finn.no på hva som har blitt lagt ut av trans amer den morgenen (våkner seint), og fant frem til denne:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24660925

Som jeg beit med fast i med en gang! Herr Olsen selv var vennlig nok til å vente helt til kl 20 30 på garasjen for at jeg kunne komme å prøvekjøre, og jeg ble betatt med en gang :) Så i morra eller lørdag er det ned å ordne alt av formaliteter, og nok en gang begynner et eventyr jeg gleder meg til :) Synd bare at det er oktober nå...

 

JEG HAR NY TRANS AM!!!

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :)

 

det er lite i verden som får meg så entusiastisk som dette, så jeg gleder meg helt villt til turen fra grimstad og opp til oslo. Mangler et par småting før bilen blir hentet, men alt ser bra ut foreløpig, og firmaet virker veldig seriøse i det de driver med, så jeg har en god følelse om at neste helg blir full av gode minner før vinteren :)

 

Deilig å være tilbake <3

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Kjøpet! Tror jeg aldri har sett den i en sånn farge før! En sånn farge krever nok litt tilvenning..

 

Men synes ikke tre-interiøret innvendig er noe pent, men det får være opp til deg. Hadde nok også skifta til 1-linjes skilt foran. Men var overaskende lav km på bilen. Hva er det som er gjort med den for å hente ut de ekstra hestene?

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg fargen er grusom, og treinteriøret ser helt forjævlig ut. Så det er to ting som skal fikses etter neste sesong. Skal på en USA tur til sommeren som kommer til å koste ganske mye, så jeg planlegger omlakkering til neste vinter. Med mindre jeg finner noen i bilnettverket som er flinke nok til å lakkere den, men ikke skal ha blod for å gjøre jobben. Men er på langt nær krise med fargen, og lakken er hel og pen.

 

Grunnen til at jeg valgte den er primært 6 grunner:

 

1. Det er recaro interiør, og i 1984 ble det laget kun 1300 stk så vidt jeg husker

2. Den er rustfri (så langt jeg har sett og det gutta på Olsen bil har sett)

3. Interiøret er beige, som gjør at en fargekombinasjon med enten sort eller dyp rød blir ekstremt sexy.

4. Interiøret er ikke sprukket og trenger lite jobb for å bli fint (som var et helvete på den forrige recaro-T/Aen jeg hadde)

5. Den har en 350, som jeg merket var betydelig sprekere enn den 305en jeg hadde i den gamle.

6. Det er en Trans Am for faen! :)

 

Treverk i interiøret på T/Aene er et designvalg jeg ikke fatter hvordan i det hele tatt havnet på bordet hos GM, så det skal bort allerede neste måned. Browser etter sorte deler som kan erstatte det, og det er ikke dyrt hverken med delene eller frakt.

Så alt i alt kan dette bli en bil jeg kan plukke på og jobbe med primært utseendemessig, siden det tekniske er i bra stand slik jeg opplever den nå. Så den er et perfekt valg for meg.

 

Henter bilen i morgen kl 13 00 så vi får se om den er så bra som jeg tror (og håper) den er når den skal kjøres fra Grimstad til Oslo + alle timene med cruising i mellom :)

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har litt sprekker i panseret bare, men utenom det er fargen hel, men på ingen måte fin. Så den blir endret på ved første anledning. Den fargen skal bare bort!

 

Var å hentet bilen i dag som gikk overraskende bra. Kjørte den helt fra Grimstad til Oslo og har i praksis vært bak rattet fra kl 08 00 - 23 30 i dag. så ble logget noen timer og fikk dannet meg et mer helhetlig inntrykk av bilen etter å ha blitt mye mer vant til den.

 

Fikk startproblemer halvveis på turen, og fant ut etter å ha blitt hjulpet av en god samaritaner at dynamoreima var løs, og batteriet var gåent. Ikke lett å starte da :P Men gutta på tyrigrava var ufattelig hjelpsomme og skaffet et nytt batteri på stedet og strammet reima, så da var den oppe å gå igjen.

 

Jeg syntes bilen var veldig tight og fin å kjøre, men var likevel et par ting jeg fant ut underveis at må fikses på:

 

1. Den girer rart. Dvs at den "slår" mye når den girer om (særlig fra tomgang og over på gir. fra N-D), og det virker som den ikke helt klarer å velge hvilket gir den vil ligge i. Så når jeg ligger i en fart som tilsier at jeg bør ligge med lavt turtall (typ bare cruiser bak biler på E18), så girer den likevel ned og øker turtallet. Så om noen har en anelse om hva det kan komme av er jeg taknemmelig for hjelp. Den giret også ned to gir en gang jeg ga full gass som gav et helt ekstremt høyt turtall. Normalt ville den vel bare giret ned 1 gir når kickdownwiren blir aktivert? :S Anyone?

2. veldig, og da mener jeg veldig harde bremser! Så holdt meg langt bak alle biler just in case. Om det er en tilvenningssak eller noe bilen har som standard vet jeg ikke, men kan ikke huske at den forrige Trans Amen jeg hadde var slik.

3. høyre bremselys fungerer ikke

4. venstre blinklysindikator i kupeen fungerer ikke

5. det er ikke alltid flipp-lysene går helt ned og må da ta de opp og så ned igjen

6. Må bytte pakning på headers, som i grunn ikke er noen big deal

 

Så med mindre girproblemet og bremsene ikke er noe store greier, vil jeg si meg meget fornøyd her.

 

Og om noen her tilfeldigvis var på tyrigrava i dag:

 

Takk for hjelpen! :) Makan til velvilje og medmenneskelighet skal man leite lenge etter

Endret av Mr.TransAm

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, gratulerer med 3. gen :)

 

Når det gjelder brutal giring på Th700, eller veldig ivrig girskift, så er dette sannsynligvis at TV kabelen er ute av justering.

 

På armen til gass spjeldet ditt så er det to wiere. (vil du finne denne armen, så trykk på gasspedalen med åpent panser og se etter den delen som fløtter på seg). Den ene vaieren er fra gasspedalen, den andre kommer fra girkassa.

 

På innfestingen til den som går til girkassa er det en "knapp" (egentlig en stålplate) som kan trykkes inn, og da kan innfestingen av vaieren justeres. Juster denne helt inn (mot girkassen). Deretter skal du sette deg inn i bilen, og gi fullt pådrag en gang. Da vil wieren kneppe utover inntil den er riktig justert. (den skal lage en klikk-klikk lyd).

 

Prøv dette, og se om det hjelper.

 

Når det gjelder hare bremser, er vakuumslangen din til bremsekraftforsterkeren i orden?

 

-Camarogeddon

Endret av Camarogeddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, gratulerer med 3. gen :)

 

Når det gjelder brutal giring på Th700, eller veldig ivrig girskift, så er dette sannsynligvis at TV kabelen er ute av justering.

 

På armen til gass spjeldet ditt så er det to wiere. (vil du finne denne armen, så trykk på gasspedalen med åpent panser og se etter den delen som fløtter på seg). Den ene vaieren er fra gasspedalen, den andre kommer fra girkassa.

 

På innfestingen til den som går til girkassa er det en "knapp" (egentlig en stålplate) som kan trykkes inn, og da kan innfestingen av vaieren justeres. Juster denne helt inn (mot girkassen). Deretter skal du sette deg inn i bilen, og gi fullt pådrag en gang. Da vil wieren kneppe utover inntil den er riktig justert. (den skal lage en klikk-klikk lyd).

 

Prøv dette, og se om det hjelper.

 

Når det gjelder hare bremser, er vakuumslangen din til bremsekraftforsterkeren i orden?

 

-Camarogeddon

 

Takk for tilbakemelding :) Absolutt moro med 3 gen igjen

 

Jeg har ikke fått sjekket vakuumslangen ennå, så skal få tatt en titt på det i løpet av neste uke. Greit å få en oversikt over hva som må bestilles av deler i vinter så den er 100% klar til våren setter inn igjen.

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår