Gå til innhold

Tomgang.., etter dieselpumpe-lokk pakning bytte

Ranger emnet


Alekz

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Gjelder en Toyota Hiace. (96-02) 2,4l diesel 2L.

Byttet pakningen til dieselpumpe-lokket samt o-ringer til gass aksel + mengde-skruen.

 

Da dette ble gjort, ble den platen som gassvaieren er festet til demontert fra gass akselen og det som er mulig å dele der.

 

Har sannsynelig ikke blitt sammen helt slik det stod i utgangspunktet.

 

Måtte holde litt gass i ettertid for å starte og få bilen til å gå.

Altså den går ikke på tomgang uten å holde pedalen litt ned.

 

Justerte på vaier justeringen det som var mulig. (altså det er ikke mer igjen å justere med på vaieren), og nå er tomgangen veldig lav.

 

Over til spørsmålet

 

Er det slik at denne motoren skal gå på tomgang uten at gassvaieren er tilkoblet i det hele tatt? Eller skal dette justeres med den på en måte?

 

 

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

 

Du har ikke fått montert gassarmen riktig i huset, er bare å ta av lokket og prøve på nytt.

 

;)

 

 

Ah.., takk for svar :)

 

Hmm.. har prøvd å lage en tegning av det.

Kan du fortelle meg hvordan den skal stå..? nr1 eller 2?

Eller anderledes?

 

Bør jeg ha ny pakning og o-ringer igjen?

Kjørt en goddel km nå siden det byttet nå..

 

Mengde skruen var også ute, men den tror jeg skal sitte ganske likt som den gjorde fra før av..

 

Var veldig trangt egentlig.

 

Lurer litt på om den plata som er festet i gassvaier.., den skal skrus fast i den plata (den med strekene) som gass-akselen sitter skrudd fast i...? Den tror jeg ikke sitter slik den gjorde. Men hvordan får man denne rett på plass.?

 

 

 

 

Tusen takk! :)

 

gass_aksel.gif

Endret av Alekz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår