Gå til innhold

Hvor lenge varer en motor, som er...:

Ranger emnet


londonwest

Anbefalte innlegg

...skikkelig tatt vare på og skiftet olje mer enn nødvendig efter boken.

Kan man si noe om en slik varighet?? - det sies at min Peugeot 406 lett skal kunne gå en halv mil km; finnes det noe svar på slikt; noen rapporter om disse motorene??

 

Takk til de som vet; jeg har ikke peiling utover det som er fortalt meg av en mekaniker.

 

PS.: Er det riktig at man skal kjøre en motor til det ytterste i blant, slik at "alt grums blåses ut og gjennomskylning av oljen går raskere".

Har spurt Peugeot om det, men det er ikke noe konkret svar å få derfra.

 

ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en 406 2,0HDi som har gått over 600000 ihvertfall...funker fortsatt helt fint.:)

 

Så vedlikehold og mye langkjøring gjør underverker. Du bør ikke grisekjøre når du har dieselmotor, ihvertfall ikke ligge på rødmerkinga i lang tid. Men litt skikkelig aksellerasjon med god motstand(oppoverbakke f.eks), er bare bra for motoren en gang i blant. Lønner seg å få ut litt sot.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

alle biler har godt av å få kjørt seg det kan JEG skrive under på..!

 

muttern sin Focus 2.0l Har nå runda 260.000km! den har vært utallig mange ganger på rudskogen, den brukes til rallykjøring på vintern, og generelt H A R D T bruk av meg når den ikke brukes til daglig av mor..

 

 

den går værre enn værst den dagen i dag!

Biler som forresten brukes mye til langkjøring eventuelt går KONSTANT som f.eks drosjer holder mye mere .. start og stop av motor tærer mere.

 

Oljer burde du bytte hvaer M A X 10.000km uansett av hvordan du kjører..

 

du kan seff kjøre 20 å.. men da begynnner det å bli ganske svart og morkent.. avleiringer og dritt settes overalt i motoren og kanaler!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/members/19126_grev1.html

 

Et tau er akkurat like langt som det en fisk veier!!!

 

Du mener at man ikke skal kunne stille spørsmål om det finnes tester som indikerer livet til en motor? - du er ganske frekk faen du; kanskje en sosialdemokrat; Pingla-frekk; du har hørt det nye ordet?

 

http://www.youtube.com/wilkileaks#p/a/u/0/VDfG6Azjsn4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.no/members/19126_grev1.html

 

Et tau er akkurat like langt som det en fisk veier!!!

 

Du mener at man ikke skal kunne stille spørsmål om det finnes tester som indikerer livet til en motor? - du er ganske frekk faen du; kanskje en sosialdemokrat; Pingla-frekk; du har hørt det nye ordet?

 

http://www.youtube.com/wilkileaks#p/a/u/0/VDfG6Azjsn4

 

Haha, slapp nå av da menneske!

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Slapper fint av; måtte bare brodere litt på det svaret der.....klart det finnes estimeringer hvor lenge en motor varer, utfra behandling den får; særlig at den hele tiden får ny olje av beste kvalitet etc....alle mennesker er jo opptatt av at ting og tang skal være lenge - så det sitter sikkert eiere med gode råd i så måte...

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøre den 700 000 km; sytti tusen mil?????

 

 

Nåja, - hvor ofte skal en ta understellsbehandling

 

Hva oppnår en ved å overhale en motor; borring av blokk etc. bytting av slite-deler - er det noen vits i det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår