Gå til innhold

Skal kjøpe førstebil (RWD (Litt kresen))

Ranger emnet


RizoR

Anbefalte innlegg

Jeg fylte 18, 16.09.. Så nå tenkte jeg det var på tide å bestå teorien å skaffe seg lappen! Men jeg er på utkikk etter førstebil

 

Krav:

Bakhjulstrekk

TDI Eller Bensin (Vil for all del ikke ha bare diesel)

 

Også lurer jeg på, TDI har mere moment, Bensin har mindre. også tenker jeg at jeg vil ha mye kraft for pengene, så har sedd litt på Lexus IS 200 og noen mercedes E-klasser.. Altså, Bensin VS TDI, Man betaler avgifter for Effekt sant? Men ikke for moment, så hvis man kjøper en bil som har 120 HK bensin, så kan man også like greit skaffe en Diesel bil med 120 HK og mere moment en bensin? Ville ikke det da være mye mere effekt for pengene?

 

Spiller ingen rolle om det er Manuell eller automatgir.. Kan bruke opp til 120 000, hvis dere finner noe i nærheten kan det også funke.

 

Har ikke lyst på en vanvittig forsikring heller, men hvis det ikke er ungåelig så får det så være.. Har også lyst på litt kvalitet, sånn at jeg ikke må stå på verkstedet 24/7 med den.

 

Helst noe som ikke bruker så vanvittig mye drivstoff heller

 

Hva sier dere Bilforum? :)

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foreslår kjøp heller en gammel bil med rwd med det første og bli bedre kjent med bilen, ikke redd for bilen om den får litt bulker etc og ikke minst første vinteren som kommer og kjøpe nyere bil senere når man har fått mer erfaring bak rattet :driving

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår