Gå til innhold

Motorproblem Mercedes 230 '91


Nforgiven

Anbefalte innlegg

Hei

Dro for to uker siden på langtur fra Trondheim til Linkøping i Sverige med min 230 '91 modell. Turen gikk forsåvidt bra, til jeg kom til Linkøping hvor vi stoppet på en bensert og kjøpte kaffe. Da jeg skulle starte bilen igjen, ville den ikke antenne bensinen. Det virket ihvertfall som om det var problemet da startmotor gikk, bensinpumpa gikk og jeg fikk pottsmell.

 

Etter en time med diverse justeringer av motor fikk jeg start og (Rens av plugger, silikonspray)bilen gikk hele dagen igjenom uten problem.

Da vi kom opp til Funesdalen på vei oppover igjen stoppet jeg for å fylle bensin og jeg ble stående med samme problem. Fikk etter fire timer start her også og kjørte videre.

 

Jeg fant ut da jeg kom hjem og fikk fått igjenom motoren at termostatlokket var sprukket og at det hadde stått damp/vann/frostvæske i motorrommet, kan dette være en årsak?

 

Jeg har fikset termostatlokket nå men problemet har gått fra og være symptomatisk ved oppstart til også og gå utover bilen når den er i drift. Særlig det å veksle mellom Park og Drive kveler motoren. Det virker som om motoren først får for mye drivstoff også for lite. Dette plager meg noe inni hampen da bilen er flott og god å kjøre.

 

Av og til går motoren fint og rent uten problem, av og til er det bare tull. Bare så det er sagt har jeg også googlet problemet men finner ingen entydige svar.

 

Poster litt om hva jeg har gått igjennom:

Tennplugger (sjekket fukt/renset)

Sikringer (sjekket for overledning/fukt/Defekte sikringer)

Coil (sjekket fukt)

Termostatlokk (Fikset lekkasje, en ukes tid siden)

Batteri

Overspenningsreleet (Sjekket sikringene)

Endret av Nforgiven
Litt mer info om hva som er gått igjennom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringene på overspenningsrelèet dit først av alt, ett blankt/rødt relè som sitter bak batteriet, med en eller to sikringer. Finner du feil der, og bilen går bedre etterpå trenger motoren din iallefall justering.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår