Gå til innhold

Hvor mye kan en fikse selv på forholdsvis ny bil?

Ranger emnet


Monthy

Anbefalte innlegg

Hei, holder på å kjøpe meg en 2003 Saab 9-3 sportsedan med 2,2TID.

Det jeg lurer på er hvor mye en hobby bilmekanikker (er flymekanikker selv) kan fikse på en slik bil? Og ikke minst hvor lurt det er med tanke på garanti, videresalg osv.

 

Det jeg da lurer på er med tanke på skifte av bremser, forstilling, service og slike ting.

 

Takk for hjelpen folkens :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å skrive inn i boka sjøl hva du har gjort. Har du ei mappe med kvitteringere taler det til din fordel. Alt du skjønner deg på kan du likegodt bytte sjøl. Så får du vurdere hvorvidt det du kan spare går opp i opp i et eventuelt mer-verditap. Men igjen, da er det jo du som har bevisbyrden for at bilen har hatt et godt liv. :)

 

Hvis hoved/storservicer ikke koster veeeldig mange tusen kan du jo la de som solgte bilen få ta seg av det så har de ikke såå mye de skulle ha sagt mtp rustgarantier osv... Skjønt i disse dager kommer det oftere og oftere tydelig frem at bileiern skal og bør og må stå for utvendig slitasje på lakk og karosseri. Så hvis skjermbuene ruster har du skylda for det selv, på ein måda.

 

Det var mine første tanker en trøtt lørdagskveld. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår