Gå til innhold

[Solgt] MercedesW124: Mercedes-Benz 230E W124 `88

Ranger emnet


MercedesW124

Anbefalte innlegg

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Før du begynner å bruke for mye penger på slikt som lys og nye fremskjermer mv., så er det noe som er viktigere å få oversikten over: Rust.

Ser at bilen din har div rust, og det kan være mer (les: mye mer) enn hva du klarer å se i første øyekast. Slike biler kan se fine ut under, men det er mange som har gått skoa av seg. Oppsøk et tecktyl / understells-masse firma, og spør de om du kan levere bilen til understellsvask slik at du får fjernet all tecktylen. På denne måten kan du se om bilen vil være verdt å koste penger på. Er den fin så sveiser det du har av rust, og setter på nye skjermer osv. Er den pill råtten under så leverer du den til hugging, evt koster på rusten før noe annet...!!

 

Sjekk innerskjermer foran og bak. Rammevanger. Kanaler. Hjulbrønner mv. Men det kan ofte være umulig å se rusten pga tecktylen.

Noe kjipt å bruke mange penger på div rust sveising, ny lakk, felger, stereo... For så å komme til tecktylverksted med bilen for å ta siste jobb, for så å finne ut at den er råtten under.

 

En feil mange tecktylverksteder gjør på disse bilene er at de sauser igjen utluftingen til bakstillingen, slik at den blir tett. Det er veldig vanlig, og bakakslingen får ikke puste. Den sitter på toppen av bakstillingen.

 

Konklusjon : Få 100% oversikt over rusten før du koster på noe som helst. Og kjøp deg et sveise apparat.

 

Stå på!

Endret av Deltaone

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du begynner å bruke for mye penger på slikt som lys og nye fremskjermer mv., så er det noe som er viktigere å få oversikten over: Rust.

Ser at bilen din har div rust, og det kan være mer (les: mye mer) enn hva du klarer å se i første øyekast. Slike biler kan se fine ut under, men det er mange som har gått skoa av seg. Oppsøk et tecktyl / understells-masse firma, og spør de om du kan levere bilen til understellsvask slik at du får fjernet all tecktylen. På denne måten kan du se om bilen vil være verdt å koste penger på. Er den fin så sveiser det du har av rust, og setter på nye skjermer osv. Er den pill råtten under så leverer du den til hugging, evt koster på rusten før noe annet...!!

 

Sjekk innerskjermer foran og bak. Rammevanger. Kanaler. Hjulbrønner mv. Men det kan ofte være umulig å se rusten pga tecktylen.

Noe kjipt å bruke mange penger på div rust sveising, ny lakk, felger, stereo... For så å komme til tecktylverksted med bilen for å ta siste jobb, for så å finne ut at den er råtten under.

 

En feil mange tecktylverksteder gjør på disse bilene er at de sauser igjen utluftingen til bakstillingen, slik at den blir tett. Det er veldig vanlig, og bakakslingen får ikke puste. Den sitter på toppen av bakstillingen.

 

Konklusjon : Få 100% oversikt over rusten før du koster på noe som helst. Og kjøp deg et sveise apparat.

 

Stå på!

 

 

Pappa har har et sveiseapparat, så det går fint :m'm:

Endret av MercedesW124

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har gjort litt i dag også :)

 

Canon1000D002-7.jpg

 

Skrudd av Høyre Forskjerm:

Canon1000D003-7.jpg

 

17 skruer på en forskjerm :D

Canon1000D004-6.jpg

 

Skrudd av innerskjermen v.side:

Canon1000D005-6.jpg

 

Der lå det litt, ja:

Canon1000D007-5.jpg

 

På andre sida:

Canon1000D008-8.jpg

 

Noen som vet hva dette er??

Canon1000D009-8.jpg

 

Rust :(

Canon1000D010-6.jpgCanon1000D011-6.jpg

 

Kuttet vekk rust ved jekkfestene:

Canon1000D012-5.jpgCanon1000D013-4.jpgCanon1000D016-2.jpgCanon1000D017-2.jpg

 

Og kuttet ut en bit v.bak:

Canon1000D015-3.jpg

 

Mangler det noe her??

Canon1000D014-3.jpg

 

Tilfeldig bilde:

Canon1000D018-2.jpg

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.

Tok bilder i dag jeg :D

 

Har laget stykker som jeg har sveist inn. Magler litt på forskjermen, siden jeg gikk tom for gass.....:chairshot alacocaina:crazysant: Skal kjøpe mer gass i morgen.

 

Bilder her:

Canon1000D001-7.jpgCanon1000D002-8.jpg

 

V.Foran:

Canon1000D003-8.jpg

 

V.Bak:

Canon1000D004-7.jpg

 

H.Bak:

Canon1000D005-7.jpgCanon1000D006-8.jpg

 

H.Foran:

Canon1000D007-6.jpg

 

Forskjerm:

Canon1000D008-9.jpg

Endret av MercedesW124

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de greiene du lurte på hva var, det er noe kullfiltergreier til utlufting fra bensintanken. Det skal visst bare være noe miljøgreier, men det er sikkert greiest å la det stå.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her er det jeg har gjort i dag :)

Har grunnet over det jeg gjorde i går, har også tectylert litt.

Bildene forklarer det meste... :)

 

Tectylert:

Canon1000D001-8.jpgCanon1000D002-9.jpgCanon1000D010-7.jpg

 

H.Forskjerm:

Canon1000D003-9.jpg

 

V.Foran:

Canon1000D004-8.jpg

 

V.Bak:

Canon1000D005-8.jpg

 

H.Bak:

Canon1000D007-7.jpgCanon1000D008-10.jpg

 

H.Foran:

Canon1000D009-9.jpg

 

Begynner og bli litt støvete :)

Canon1000D006-9.jpg

 

 

V.Forskjerm:

Canon1000D011-7.jpgCanon1000D012-6.jpg

 

 

 

Edit: Syntes det var fint uten jekkfestene :)

Endret av MercedesW124

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår