Gå til innhold

Hva burde jeg ta for jobben?

Ranger emnet


Fenwick

Anbefalte innlegg

Ultimate Compound er en en-stegs fra Meguiars.

 

Skal du over på roterende, kan du godt begynne med en slik sampler pakke som denne fra Menzerna. Personlig er jeg veldig glad i Scholl sine, og du kommer langt med S03 gold og S30. S30 og en orange scholl pad er en glimrende enstegs :)

 

Topp dette med enten Collinite 915 eller Meguiars MG16 så har du et pent og veldig holdbart resultat :)

 

Kjøper du også et par gule og et par orange pads fra Scholl, er du stort sett i mål :)

 

Grunn til at jeg kun har linka til Shinearama, er at de har det meste du trenger, og at du sparer en god del på å handle der... Hurtig levering har de og :)

Endret av Sandmo

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en vanlig håndjobb med forbrukerprodukter er jeg enig i at 3 lapper er for mye.

 

Jeg hadde ALDRI betalt 3000 for en poleringsjobb uansett,for jeg driver med det selv.Men en vanlig mann i gaten har så og si ikke peiling på polering...så vil de ha en blank bil,så bet de gjerne 3000 for og få bilen "blank" og "fin".

For de som driver med polering og kan litt om det,så ville de aldri bet så mye med mindre de visste at jobben ble gjort skikkelig og resultatet ble kanonbra.

 

Tar man 1500 for en helpolering og man tar en daglig hver dag en hel mnd har man tjent litt over 30.000kr.Det er ikke mye hvis man skal drive eget firma og bet skatt av alt....leie,produkter,strøm osv...da har man ikke mye penger igjen når alt er bet,men svart er det jo greit....

Men jeg hadde ikke stått i 7 timer av fritiden min med en polering svart for 1500 kr...

 

Makita maskin,Meg 105 og 205 og en god voks på toppen av det hele burde klare seg godt!En rød ullpad,orange og svart pute...

3M sine poleringsprodukter er også gode...grønn,svart og mørkeblå kork!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp de er dyre. Får heldigvis 3 literskanner via jobben, så da sparer jeg mye på det for min del ;)

 

Nå polerer jeg bare bruktbiler og delvis nybiler hvis det skulle forekomme, men skulle jeg tatt penger for lakkrens, polering og voks tilslutt ville jeg tatt et par tusen. Alt etter hvordan lakken på bilen er.

 

Nå har jeg 3 literskanner med:

m95 speed cut

m85 diamond cut

m66 quick detailer

m80 speed glaze

m26 Yellow wax

 

Testet endel produkter derav Autoglym sitt, men er fornøyd med Meguiars sålangt. Litt usikker enda på pads og hvilke jeg er mest fornøyd med. W-7207 cutting pad synes jeg lager for mye kjøregater. Bruker W-8207 til polish primært. Har også cyclomaskin med 3-4 forskjellige typer padder.

 

Uansett, hvor mye man burde ta for jobben kommer an på hvor lang tid du bruker, hva som må gjøres og ikke minst sluttresultatet! :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI betalt 3000 for en poleringsjobb uansett,for jeg driver med det selv.Men en vanlig mann i gaten har så og si ikke peiling på polering...så vil de ha en blank bil,så bet de gjerne 3000 for og få bilen "blank" og "fin".

For de som driver med polering og kan litt om det,så ville de aldri bet så mye med mindre de visste at jobben ble gjort skikkelig og resultatet ble kanonbra.

 

3M sine poleringsprodukter er også gode...grønn,svart og mørkeblå kork!

 

Høres nesten ut som du oppfordrer til å lure "mannen i gata" til å betale 3000.- for jobben:roll:

 

 

Har du ikke prøvd de nye produktene til 3M?

 

Grønn, gul og blå med tilsvarende farger på pad`s, dette er den nye typen produkter (non diminishing) som på en måte er mer effektiv og bedre å jobbe med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimate Compound er en en-stegs fra Meguiars.

 

Skal du over på roterende, kan du godt begynne med en slik sampler pakke som denne fra Menzerna. Personlig er jeg veldig glad i Scholl sine, og du kommer langt med S03 gold og S30. S30 og en orange scholl pad er en glimrende enstegs :)

 

Topp dette med enten Collinite 915 eller Meguiars MG16 så har du et pent og veldig holdbart resultat :)

 

Kjøper du også et par gule og et par orange pads fra Scholl, er du stort sett i mål :)

 

Grunn til at jeg kun har linka til Shinearama, er at de har det meste du trenger, og at du sparer en god del på å handle der... Hurtig levering har de og :)

 

Sandmo... Da får jeg prøve å komme meg videre fra amatørstadiet og så finne litt mer utav de produktene du anbefalte..

 

Er Utlimate Compound like bra som step 1-2-3 av de som jeg har brukt til nå?

 

Ser at i den Menzerna pakken du nevner, synes jeg det ikke er så store forskjeller eller god i beskrivelsen fra hver flaske, må jeg her til med et step ekstra siden det er 4 flasker i denne serien?

 

Har også hørt at Scholl er bra uten å ha prøvd det selv, er S03 samme som step 1 og

S30 samme som step 2?

 

Hva er forskjellen på voksing å forsegling?

 

Er gul pads til S03? og da orange til S30?

Hvilken farge til MG16?

 

Har jeg skjønt riktig så sliper man bort swirls og andre sår i lakken med disse produktene i motsettnig til de jeg har brukt frem til nå fra meguiars så fyller man bare i ripene?

 

Blir det veldig mye bedre resultat med slike produkter? og er det veldig stor forskjell i holbarheten?

 

Er det en grei sak å lære seg til med roterende eller er det mye trening for å få til å bruke en slik maskin?

 

Er det lett å få hologrammer(ser det skives en del om det)?

 

Når man først har begynt å bruke masse tid på dette vil man helst bli god og finne frem til produkter man vet er det beste og kan holde seg til samme produkt.

 

Kunne tenke meg å ta en bestilling fra Shinearama i neste uke..

 

Ble mange ? fra en amatør dette..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk om og lure mannen i gaten dette her,men mange firmaer som gjør det!

Har drevet med polering i snart 10 år og vet hva jeg snakker om.

Har man litt yrkes stolthet og leverer et sluttresultat som holder,så ser jeg ikke noe problem i og ta 3000 kr for dette.Synes det er vel verdt pengene for mannen i gaten som mange lurer...

 

Jeg vet hva jeg kan og vet at det resultatet jeg levere blir bra!

Skal legge ut noen bilder av jobber jeg har hatt,så kan dere selv bedømme om det er verdt 3000 kr eller ikke!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår