Gå til innhold

Bilder: Neptune programvare for Hondaer


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Hei karer. Her er noen screenshots av hvordan Neptune ser ut. Dette er programvare for å omprogrammere OBD-1 Honda innsprøytningshjerner ved hjelp av en såkalt Deamon fra Moates.net. Denne enheten tillater "realtime" mapping, ingen chipbrenning behøves. Neptune har for meg fungert helt knirkefritt bortsett fra noen ytterst få grafiske bugs (f. eks. under skalering av vinduer) og kan trygt anbefales.

 

I dette bildet er bensinmappet synlig og jeg har pauset en datalogg under avspilling fra tidligere i kveld; her er det store mengder data å se på- og leke seg med.

neptune1.png

 

Samme, bare map for tenning.

neptune2.png

 

2D-visning av bensinmappet, noe glatting behøves, se kurvene som går opp- og ned igjen.

neptune3.png

 

2D-visning av tenningsmappet.

neptune4.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Øyh, står til 'a? Hva skjer i din ende av verden? Kjører Neptune på min '93 Accord 2.2i. Status: 100% original motor (utenom "mapping" og Bisimoto stg. II trimkam og ventilfjærer). Grenrør fra Bisimoto ligger på hylla, 2,5" rustfri eksos hentes på Posten onsdag 18.05 og NOS single-fogger vått lystgassanlegg med 75-hesters dysing trenger montering, flaskefylling og (re-)mapping. Jeg har også ei Walbro 255 (LP) bensinpumpe liggende og støve til jeg dropper tanken og hiver den på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, står bare bra til her. Holder til i Trondheim å driver et lite bil/tuning-verksted.

 

Kjempefin Accord, det er vell ikke den samme som du hadde for mange år siden, den var vell eldre?

EDIT: er det F22 motoren du trimmer?

 

Faktisk så driver jeg på med motoren til en annen veldig fin CB7 (Tommy/tintin fra mosjøen). Motoren er en F20B, og vi skal også bruke Bisimoto stage 2 kammen, og så klart custom bisimoto grenrør fra sikkert samme gruppekjøpet.

 

Pluss en masse andre greier (porting, itb'er, aem cop++).

Masse bilder/info her:

Eller om du ikke er på facebook så står det litt om den i denne tråden (litt ut i tråden): http://forum.club-honda.org/showthread.php?t=40717

 

Skal også mappe min første bil med Neptune om ikke så alt for mange dager, gleder meg, har stor tro på det etter siste oppdateringen som kom.

Det er en ESi med turbo. Jeg har mappet den tidligere med eCtune, men nå blir det altså Neptune, samt at jeg har portet og planet toppen noe, ny bisimoto turbo kam, nytt turbo grenrør, og ny turbo. Det blir nok ikke den største toppeffekten fordi bredt register og god respons er i høysetet, men det skal bli spennende å se hva det nye oppsettet klarer uansett.

Endret av cRxXx

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har hatt denne Accorden en god stund, men jeg hadde en nesten lik 2.0 i en hel måned før jeg kjøpte denne.

 

Jeg liker Neptune meget godt; programmet og hardwaren er rimelig fleksibel og oppfører seg forutsigbart uten overraskelser. Selv blir jeg selfølgelig å programmere Neptune til å styre lystgassen, hovedsaklig grunnet automatisk ignition retard som er svært kjekt. Da kan man i ro og mak (?) forsiktig heve tenninga etterpå mens man finjustérer fuelverdien samtidig som man inspiserer tennpluggene på ulike lastpunkt. Det skulle være dét som trengs for å unngå å havarere maskinen. (Den umappede) B20A-Preluden lystgassanlegget kom fra ble plutselig fri for rådelagre; kan dette kanskje ha noe å gjøre med opp mot 30 grader fortenning kombinert med 75-hesters dysing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja, holdt seg bra da :)

 

75hk dyse kan sikkert bli i meste laget om man ikke har full kontroll ja, ikke uvanlig at rådelagrene ryker om motoren blir utsatt for litt tenningsbank over tid. Kan godt være det hadde vært nok å bare retardere grunn tenningen ~4 grader.

 

Blir spennede å se hvordan din reagerer med lystgass da. Får man fremdeles fylt hos Håvard/SHS?

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sies at SHS fyller gass, men det sies også at SHS tar seg bra betalt. OBS: Jeg har ikke fått noen bekreftet pris, bare hørt ryktene. Selv har jeg vært i kontakt med Bernt på Ross AS på Lyngseidet, men han fyller vanligvis småflasker til snøscooter, ikke 10-lb flasker som jeg har. Prising = ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, big block ja :D

 

Har sånn smått drømmer om hive inn en skikkelig NA trimma F22 i RT4WD Shutteln min, men bisimoto sine F2D kit er jo så sinnsykt dyre :(

 

Motorene er jo helt konge, Bisi har vell uttalt at F22 toppen flower like bra som K20A toppene (på innsugssiden).

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår