Gå til innhold

Forskjell på oljefilter og olje?

Ranger emnet


proxy22

Anbefalte innlegg

Hva slags MB er det du har forresten?

 

Litt kjapp konklusjon i grunnen Commodus, MB har biler der man kun skal bruke en bestemt olje, så uten å vite noe om biltype så skal man være litt forsiktig med å anbefale noe annet.

 

Det ene tilfellet jeg kommer på er M112 V6 18V Bensin, 2.4, 2.6 og 3.2, der anbefales kun en bestemt Mobil1 olje(0W-40?) på grunn av for trange oljekanaler som teter seg.

 

Nå er jo sjansen for at du har en slik motor relativt liten, men man vet jo ikke.

 

Litt info om bil, og hvor mye du bryr deg om bilen tenkt å ha den.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare og sette seg ned og lese spesifikkasjoner og hvilke oljer som er godkjente for hvilke biler. hehe. Neida, men noen er tildels ganske strie på det, har jeg sett, med tanke på hvor mye godkjenninger noen oljer har fra diverse bil produsenter..

 

Kjører selv på mobil 1 5w-30 ESP. Koster "bare" 280kr litern på besinstasjon. Litt over 100kr litern hos honda når jeg har service der. Men uansett, den olja har mye godkjenninger fra f.eks MB, audi, VW, bmw..

 

http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk biltema-olje og filter du..

 

biltema-olje fant test for et par år siden faktisk, så den bør vere brukanes..brukt den i alle år selv, bila går a enda..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg kan høres litt sær ut.Biltema er helt grei til sitt bruk, biler/motorer som ikke er forventet å vare i evigheter.

 

det er tilsvarende stilolje, men billigere.

 

Biltema fukner helt greit, men vil du ha bilen over lenger tid anbefales kun mobil1 med rett viskositet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår