Gå til innhold

Mulig å få tak i "flakes" til å ha i vanlig lakk?

Ranger emnet


PandaOnTurbo

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få tak i "flakes" til å ha i vanelig lakk så den blir mettalic? Har søkt meg ihjel men finner ikke noe..

 

Fint med tips til feks. firmaer nettsteder m.m

 

Mvh. Panda

 

Er ingen problemer å få tak i flakes, men du må ha den i klarlakken, er ingen vits i å blande flakes i en vanlig tett farge, siden du da vil ¨gjemme¨ flakes kornene i fargen, og det vil se ut som du bare har støv/klumper i fargen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Leser også at flakesen skal legges i en klar base. Hva er egentlig forskjellen på klar base og klarlakk?

 

Klar base kan forklares som en 1 Komponent klarlakk.

Denne egner seg ikke som toppdekke da den kan virke litt matt når tørr, dette forsvinner med 2K klarlakk oppå.

 

Det skal slik jeg forstår gå fint og blande flakes i vanlig 2k klarlakk og sprøyte på MEN du må ha "ren" 2k klarlakk oppå dette igjen, ellers stikker det flakes rett opp av overflaten og dette ser ikke særlig bra ut :)

Den som har begge beina på jorda, står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. hvis du skal ha et skikkelig show resultat så hadde jeg lagt base, så 2k klarlakk med flakes så 5-6 lag med klarlakk.

Så vannslipe med 2500 korn så inn i boksen igjen å på med tre godt tynna klarlakk strøk, dette for ikke å få ujevnheter i lakken etter alle flakes, da de danner akkurat det samme ujevheter som støv.

 

(Jeg har lakkert det endel ganger)

 

Du kan godt kjøpe flakes av meg å.. hvis du bare skal ha til en bil har jeg endel forskjellige på lager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår