Gå til innhold

Hvilket forsikringsselskap bruker du?

Ranger emnet


JChE

Hvilket selskap?  

30 stemmer

  1. 1. Hvilket selskap?

    • Gjensidige
      10
    • If
      4
    • Terra
      2
    • Tryg
      2
    • Nemi
      3
    • Storebrand
      1
    • Flåteforsikring
      0
    • Codan
      3
    • Andre
      4


Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier. Hvilket selskap bruker DU, og hvorfor?

Er du fornøyd, har du flere forsikringer i samme selskap og hvor mye betaler du? Alder kan også være fint å ta med.

 

Erfaringer med forsikringsoppgjør og lignende er også fint.

 

Jeg spør fordi jeg nylig har byttet fra Gjensidige til If, og syns det er fint å høre andres erfaringer og meninger. I tillegg til å høre hvor mye andre må ut med.

 

Jeg bruker If pga deres samarbeid med Woie Assurance, som igjen tilbyr flåteforsikring til oss Bravida-ansatte. Betaler ca 7000 i året med full kasko og 8000km på Mondeoen.Jeg har 20% bonus, og er 26 år. I tillegg har jeg barneforsikring, innbo og reise gjennom If.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full kasko
  • 30.000km
  • 40% Bonus
  • 24år
  • <10.000NOK

Bruker Nemi pga. pris og ingenting annet.

Terra skulle ha 19.500 og If skulle ha rundt 12.000.

Nemi tok litt over 9.000 for 20.000km, men har i ettertid økt til 30.000km. Tror ikke dette utgjør mye. Har kun bilforsikring der. Så på deres kalkulator på nett at det ble fort en god del dyrere for folk under 23/24.

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg må sjekke ut Nemi også, virker som de er rimelige. Terra skulle ha 17000 for samme forsikring, altså nesten 10000 mer enn If/Woie. Så det varierer enormt fra bil til bil og fra person til person virker det som.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåværend bil 01 Bmw 320 DAT 136HK

 

*Full Kasko.

*16 000km

*75% Bonus(Hat forsikring på meg selv siden august i fjor).

*23år

*8125kr i året.

Trygg Vesta

 

If skulle ha 14 000kr i året på samme bil med samme oppsett som Trygg Vesta.

****************************************************

Har kun bilforsikring. resten av forsikringer får jeg av jobben.

****************************************************

 

 

 

Gamle bilen 09 Ford Ranger XLT(2.5 TDI) 143HK.

 

*Full Kasko.

*16 000km.

*75% Bonus

*23år.

*3263kr i året.

If Skadeforsikring.

Endret av Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde først gamle S6'n i Gjensidige. De tok 18600 kr i året. Fikk tilbud om å flytte den over i IF og gjorde det til 15300 i året. Så sjekket jeg opp Protector og der fikk jeg samme forsikringen til 5600. Flyttet over Hus, Dyr, Båt, MC, Reise og 3 biler og fikk samlet forsikring i Protector på 15600. Nesten det samme for ALT som IF skulle ha bare for 1 bil og 3000 billigere enn Gjensidige for bare 1 bil. Greit at Gjensidige deler overskuddet og jeg mistet det ungdoms tilegget etc som jeg hadde spart opp. Men det kan de seriøst stappe langt opp i ett vist sted. Hadde vært trofast kunde i gjensidige i 10 år og de nektet å matche IF. IF har prøvd å få meg tilbake senere også men måtte gi opp da de heller ikke klarte å matche Protector.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2004 honda civic type r

 

-Gjendidige

-25000km i kjørelengde

-50% bonus

-Full kasko

-25år gammel

-Har bil, reise, ulykke og livs forsikring hos de.

-13000kr i året mener jeg det var for bilen, finner ikke igjen papirene nå.

 

 

Utebetaling ved skade var HELT uproblematisk når jeg skei av veien på stålis og bulka for 48000kr med primeraen, selv om jeg hadde kjørt for mange km :)

 

 

Mener sparebank 1 var 1500kr billigre, men de tilbyr ikke mere enn 20000kr i fastmontert ekstra utstyr. Gjensidige gjorde det når jeg hadde primeraen i alle fall, betalte 800kr i året for inntil 50000kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHAT?

Kan du lære meg det trikset?

 

 

Det er faktisk ikke noe triks, men saken er som følger.

Kjøpte en s60 hos bilia i fjor å da fikk jeg slik forhandler bonus altså 40%bonus.

 

Men så ble jeg litt lei den å kjøpte en demobrukt ranger xlt med forhandler bonus. Skulle vist kun få 60% bonus da.

Men så dukket regningen opp i posten å den var ikke på 7800kr som den egentlig skulle være på, men den var på 3245kr med 75% bonus. Det var vist egentlig feil fra IF sin side, men de kunne liksom ikke bare ta det tilbake.

Når jeg hadde betalt premien i en sum.

Men husk på at denne kun er gyldig i et år også blir den vesentlig dyrere.

 

Men så ble jeg lei den rangern å gikk da over til en bmw e46.

Å ringte da litt rundt å hørte på forsikringer, IF som jeg hadde 75% bonus på skulle jo ha 15 000kr i året.

 

Det var litt merkelig fordi når if konsulenten drev å tastet in spesifikasjonen så stod det at en person under 24år ikke kunne ha mer en 70%bonus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Å jeg hadde 75%.

 

Men siden prisen var så høy der så ringte jeg til Trygg vesta å fortalte spesifikasjoner å at jeg hadde 75& bonus.

Så nå har jeg vanlig bilforsikring på 75% bonus som alle andre.

Ikke det dere forhandeler forsikringene.

 

Jeg klager ikke jeg asså.

 

Som sagt ikke noe triks.

 

Dem som er litt artig er at mine venner ikke trodde på meg når jeg sa at jeg hadde 75% bonus på e46.

Fordi de har hat samme selskap i 3år å har nå 60% bonus.

Endret av Excursion
ja

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde nesten det samme selv, i utgangspunktet starter man jo med 20% bonus. Jeg er organisert så da har jeg gjennom det krav på og få 30% som startbonus. Vel, hu bak skranken hos sparebank 1(før de ble slått sammen med sparebanken det da) skjønte ikke det og la sammen, 20%+30%=50%.. Fikk tilbud da med 50% bonus. Så kom regninga i posten med bare 30% i bonus. Ringte og brukte litt kjeft og etter at hu hadde prata med sjefen hadde jeg 50% bonus :D Hadde det ikke vært for at jeg var av veien en tur så hadde jeg vel vært på 70% nå tipper jeg :( Også har jeg bytta bil så jeg har gått fra 30% til 50% på rundt et år :D

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss, kjekt med 75% så tidlig ja :D

 

Jeg var så dum å ha førstebilen på stefaren min sitt navn. Den bilen hadde jeg vel i 3 år tenker jeg, så jeg rakk aldri å tjene opp mer enn 30% pga enkelte bilfrie perioder når jeg bodde i Oslo. Så kræsja jeg i sommer, og mista den bonusen. Heldigvis fikk jeg 20% startbonus når jeg nå bytta selskap :D

 

Takk for at dere deler, det er interessant lesning for mange dette her tror jeg :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige, hadde IF før, men når jeg skifta bil etter ett par mn biløshet, så nekta de meg forsikring uten forhåndsbetaling, så da søkte jeg litt på priser, og fant ut at jeg uansett tjente på å gå over til gjensidige, fikk telefon fra IF en del måneder senere, og da var jeg dum nok til å si at jeg ikke var interessert etter den behandlinga jeg fikk sist jeg prøvde å tegne forsikring, kunne kanskje fått en bedre pris den gangen.

 

Men etter å ha opplevd ett skadeoppgjør fra gjensidige etter ett biltyveri der bilen ble stjålet, ribbet og brent opp(hvem gjør det på en fargerik 230E under oppussing?), så har jeg lite i mot å heller betale litt ekstra for gjensidige, nå ser det ut på de siste papirene jeg fikk fra gjensidige at jeg betaler følgende.

 

1994 Mercedes-Benz E300 TD Turbo, 8000 km, delkasko, 2936,-

1993 Mercedes-Benz E250 Diesel, 8000 km, delkasko, 3002,-

 

Dette med bonus på 50%, og jeg er 25 år og bor litt oppi Telemark.

 

Gjensidige har rykte på seg å ikke gjøre dårlige og unødvendigt tungvinne skadeoppgjør blnt de jeg vet om som har vært borti dem.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Gjensidige og er fornøyd sålangt. Har hatt forsikring på fattern til jeg ble 20, men for et år siden satt jeg forsikringa på meg selv. Fikk tilbud på 40% startbonus og kjøpte bilen.

 

Ringte så til gjensidige for å få tegnet forsikring, men da slo karen seg vrang og kunne gi meg maks 30%. Kranglet litt og truet med å ringe andre selskaper, så da ble karen medgjørlig.. Fikk 40% iallefall, men blir jo slakta pga under 23 år. Bare ett år igjen heldigvis. :) Har 50% nå.

 

Ser at jeg kanskje burde høre med andre selskaper om tilbud. Vet flere som mener at man bare burde pushe selskapene litt siden de har en god del å gå på. Dessuten vil de ikke miste kunder.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sant det ja, det lønner seg ofte å diskutere litt med selgeren på andre enden av linja :) Men gjensidige er vanskelige på dette med bonus, det er ihvertfall min erfaring. Nå har jeg som sagt If, pga nevnte flåteforsikring. Men igjen, man hører jo mye rart om if også, spesielt dette med at de skal være så vanskelige ved skadeoppgjør...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår