Gå til innhold

Trimme Jetta 1,5 81 modell?

Ranger emnet


saab9000

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
hiv på motorsykkel gassere

min 1.5 83 mod jetta

IMG_0116.jpg

 

nå har jeg pakka i en 1.8 gti motor me 4 mc gassere, rimeli mye freskere, har kosta meg snart 3000;) å har dobbla antall hesta

 

Det hørtes mye ud med dobbla hestene på den motoren.

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
nja. 130-140hk er ikke langt unna med 1.8 litern å gasserne. så nesten dobbling

 

Doblet effekt fra en original 1.5 du mener da vel?

En 1.8 GTI-motor har 112 hk, og dobling av dens effekt blir etter min hoderegning 224 hk, et effektuttak som er umulig på en original selvaspirerende GTI-motor ;) Med original topp/kam/manifold/eksos vil du nok slite alvorlig med å oppnå 140 hk også.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg hva man trenger for å bygge om til motorsykkel gassere? har 1.5l selv, å hadde vært tøft med sykkel gassere

 

Du trenger 4 sykkelgassere med riktig løpsstørrelse og riktig størrelse på venturi, da med ditt slagvolum og turtallsområde som faktorer. Husk at gasserene dyses til DIN motor!

Du trenger også et innsug, dette kan du evt. lage selv. Bensintilførsel med riktig bensintrykk er en stor fordel.

 

Det er aktører som selger sett med sykkelgassere til bilbruk, da levert med nokså passende dyser til den aktuelle motoren :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte orginal innsuge, kappet det og sveiset på rør. anbefaler Yamaha R1 gassere, handle på ebay det koster ca 1200kr alt etter.. bruk også bensinpumpe fra samme sykkel. di ladder et trøkk til 3 bar og så stenger dem, så det er 3 bar heletiden i forgasseren. er veldi enkelt. om jeg husker rett så bruker man 1.5 mm hovddyse på en 1.8-2.0 liters motor, det burde funke gull

 

IMG_0095.jpg

IMG_0034.jpg

IMG_0039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår