Gå til innhold

Laurel med oppjustert 3,3 TD


burnrubber

Anbefalte innlegg

arbeid og arbeid, er ikke noe mer enn å kappe bort festene, kryss måle bilen, merke opp å innsveising av noen muttere her og der så du får skrudd ramma til 960 akslingen oppi. brei aksel og breie kant felger betyr bare en ting, bredding av karrosseri! :D skal ikke ha den på veien uansett ;)

 

det blir mer arbeid uansett om man skal bytte ut noe. det enkelste man gjør er å la bilen være som den er, men det er jo ikke noe morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært innom Nccn og rota au:tannløs:

E fant han bortgjemt i ein krok:D

 

Hehe, eneste måten å finne ut på er å spørre og rote ;) Å med så mye bra svar som dere har ser jeg ingen grunn til å slutte :p men skal få tatt å ringt til en av de gutta som er nevnt lengre opp her ;)

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå å ha veldig greie på Nissan, men Laurel med Patrol 3,3 TD motor høres ut som et jækla tøft prosjekt!

Tror nok jeg ville ha satset på en sein åttitalls 2,8D som utgangspunkt for ombygginga. Og angående girkasse er nok det greieste som det nevnes her å få laget et adapter til 2,8D kassa. Hvis den da ikke går rett på 3,3 motoren?

 

Det jeg imidlertid veit om Nissan er at 3,3 Patrol motoren holder langt inn i evigheta. Husker vi herjet rundt i en slik på slutten av åttitallet. Mest solide bilen jeg har opplevd!

 

Så klem 3,3 litern ned i en Laurel og sett på en bamseturbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå å ha veldig greie på Nissan, men Laurel med Patrol 3,3 TD motor høres ut som et jækla tøft prosjekt!

Tror nok jeg ville ha satset på en sein åttitalls 2,8D som utgangspunkt for ombygginga. Og angående girkasse er nok det greieste som det nevnes her å få laget et adapter til 2,8D kassa. Hvis den da ikke går rett på 3,3 motoren?

 

Det jeg imidlertid veit om Nissan er at 3,3 Patrol motoren holder langt inn i evigheta. Husker vi herjet rundt i en slik på slutten av åttitallet. Mest solide bilen jeg har opplevd!

 

Så klem 3,3 litern ned i en Laurel og sett på en bamseturbo!

 

hjelper lite på annet enn mer turbolag med stor turbo, skal du ha mer effekt må pumpa justeres helt maksimalt i samarbeid med større turbo, egentlig så bør man bytte dieselelement i pumpa..

mulig man kan bruke elementer fra anleggsmaskin, dette må sjekkes nærmere ut.

 

Ellers så ville jeg mye heller bygd på en c31 som er tidenes tøffeste japanske bil... nemlig tidlig 80-talls laurel..1980-1983, men de fleste går i telemark, så er nok så å si umulig å finne en dessverre. Men c31 som er den mest kjente laurelen er jo en knalltøff bil det også!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort eksoshus har faktisk vist seg å være bedre for spool enn ett lite, men det avhenger veldig av utforming på turbinbladene i forhold til hvilken motor turboen sitter på og kompressor størrelse. stor kompressor hus og lite eksos hus er like så feil som alt for stor turbo, utenom at den lille turboen griller motoren i små biter. så greia er å finne seg en turbo med stort eksos hus, passelig size kompressor hus og prøve seg fram med turbinblader og diesel.

Endret av kermitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode utspill, takker for det, men med tanke på snurre, tenkte hadde jeg planer om å bruke lite eksoshus og STORT kompressorhus, men er litt usikker på om det er like smart å bruke ganske stort eksoshus, det har jo sine fordeler, men det har også lite eksoshus. Så hva som holder og ikke er jo forskjellig fra turbo til turbo, men av det jeg har hørt og sett er det lurest med først nevnte ;)

-1992 Volvo 240 2,3 GL

 

God gave us turbolag to give the V8 suckers a chance B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode utspill, takker for det, men med tanke på snurre, tenkte hadde jeg planer om å bruke lite eksoshus og STORT kompressorhus, men er litt usikker på om det er like smart å bruke ganske stort eksoshus, det har jo sine fordeler, men det har også lite eksoshus. Så hva som holder og ikke er jo forskjellig fra turbo til turbo, men av det jeg har hørt og sett er det lurest med først nevnte ;)

 

du kan fint bruke stor turbo på sånn patrolmotor, i og med at de har såpass bra dreiemoment før turbotrykk kommer og dieselpumpa holder en stund med nok diesel den;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper lite på annet enn mer turbolag med stor turbo, skal du ha mer effekt må pumpa justeres helt maksimalt i samarbeid med større turbo, egentlig så bør man bytte dieselelement i pumpa..

mulig man kan bruke elementer fra anleggsmaskin, dette må sjekkes nærmere ut.

 

Ellers så ville jeg mye heller bygd på en c31 som er tidenes tøffeste japanske bil... nemlig tidlig 80-talls laurel..1980-1983, men de fleste går i telemark, så er nok så å si umulig å finne en dessverre. Men c31 som er den mest kjente laurelen er jo en knalltøff bil det også!

 

SOm du seier, så går de fleste C31 i Telemark ja, ein står hos meg ;) Ein lenger opp i kommunen har to, også står det NOKKA C31 rundt forbi i Bø og Lunde.. Nokken kjenner sikkert te ein C31 med Z understell og motor med snurre og litt sånn snacks, svart blank.. Den står her i kommunen og e i ferd med karosseri bytte :D

Endret av Turbo-Am

-1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI

 

PSN: Mr67Mopar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm du seier, så går de fleste C31 i Telemark ja, ein står hos meg ;) Ein lenger opp i kommunen har to, også står det NOKKA C31 rundt forbi i Bø og Lunde.. Nokken kjenner sikkert te ein C31 med Z understell og motor med snurre og litt sånn snacks, svart blank.. Den står her i kommunen og e i ferd med karosseri bytte :D

 

Den som Jon bygde med 280ZX-motor og turbo, gammal taxi eller noe?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår