Gå til innhold

Stjålet bil, funnet igjen etter 7 uker

Ranger emnet


Jokkalin

Anbefalte innlegg

Bilen min ble stjålet den 26 juli. Jeg går nå og venter på tilbud om oppgjør som jeg altså skulle ha etter 4 uker i følge forsikringsselskapet.. Men de er jo så jævlig trege da.

 

Nå er bilen funnet igjen, etter 7 uker.. Med endel skader.. og jeg har absolutt ikke lyst til å ha tilbake den bilen nå etter så lang tid.. Jeg har også kjøpt meg en annen bil nå, fordi min var regnet som tapt etter 4 uker..

 

Det jeg lurer på er om forsikringsselskapet kan tvinge igjennom å reparere bilen så jeg må ta tilbake den nå? Eller kan jeg nekte på det og kreve oppgjøre for bilen som jeg har gått og ventet på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du vel lese hele forsikringsavtalen din og se hva som dekkes. Om det er noe som sier at du skal ha oppgjør etter 4 uker så ej jo det fornuftig. Folk kan ikke stoppe livene sine og gå å vente på at ting skal bli funnet. Så hvis det står skriftlig så har du vel krav på et oppgjør og bilen din vil tilhøre forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som jeg skriver så har jeg fått beskjed om at bilen er regnet som tapt etter 4 uker... Men det forbanna selskapet har vært så trege med å gi meg et tilbud så nå etter 7 uker så har plutselig bilen kommet til rette igjen.. Jeg går jo bare å venter på et tilbud om oppgjør jeg nå og det jeg lurer på er om selskapet kan begynne å kreve at jeg skal ta tilbake bilen nå?? dette står det ingenting om i papirene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner jo det da... Men er jo ikke det jeg lurer på..

 

Spørsmålet mitt er hvis bilen er verdt å fikse opp, kan dem tvinge meg til å ta den tilbake da?

 

Hvorfor ikke ta den tilbake? Du må vell ikke betale noe for at dem skal fikse den opp så lenge det er en forsikringsak? Eller har du mottatt forsikringspenger i fra bile?

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta den tilbake? Du må vell ikke betale noe for at dem skal fikse den opp så lenge det er en forsikringsak? Eller har du mottatt forsikringspenger i fra bile?
Fordi jeg faktisk har kjøpt meg ny bil nå... Jeg måtte ha bil og etter 4 uker var den jo regnet som tapt og jeg skulle ifølge forsikringsselskapet få oppgjør for bilen da.. Men dem er jo så trege da så jeg måtte bare kjøpe meg en bil..

 

Dessuten er dette en bil med litt krutt i så den er vel kjørt derette også.. Er ikke morro å få igjen en bil som kanskje er hardkjørt... Jeg hadde også montert nytt k-sport coiloverkit og som kanskje har fått skikkelig hardkjør... Nei det er absolutt ikke fristende å få igjen en bil etter 7 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal LITE til før en bil blir kondemnert..tro meg...

 

Jeg tror deg ikke.

En venn av meg krasjet en Toyota. Prisen på bilen var stipulert til ca 200K. Bilen var skikkelig smadret, og reparasjonene var beregnet til noe sånt som 80-90.000,-.

Den bilen ble ikke kondemnert.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg ikke.

En venn av meg krasjet en Toyota. Prisen på bilen var stipulert til ca 200K. Bilen var skikkelig smadret, og reparasjonene var beregnet til noe sånt som 80-90.000,-.

Den bilen ble ikke kondemnert.

 

Vel hvorfor skulle den bli kondemnert med med en rep kostnad på rundt 80-90.000.- på bil med verdi på 200.000.- det er jo godt under 60% av verdien på bilen, som regel så har dei fleste forsikrings selskapene en rep grense på rundt 60% av bilens verdi, i noen tilfeller blir også biler reparert selv om rep kosnadene blir så høye som 80-100% av bilens verdi også

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår