Gå til innhold

Drivstofforbruk på Golf 3

Ranger emnet


WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Golfen min (en 3'er, 1,8L bensin, 90HK, '95-modell) drikker bensin som en svamp. Får gjennomsnittlig kjørt 500-600km på én tank med variert kjøring (lite bykjøring). Er dette normalt for denne bilen?

 

Jeg regner med at det er noen her som har målt sin egen golf 3 og dens drivstofforbruk? Wanna share you knowledge?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en liste på alle golf 3 motorene mtp. forbruk?

 

EDIT: Kan legge til at VR6en min brukte nøyaktig 1 liter i snitt på ca. 2500 km i følge kjørecomputeren. Langkjøring mellom 0,7-0,8.

Endret av Kivlos

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært nede i 0.65 på GTIen min på langkjøring ifølge kjørecomputern. Men når motoren er kald starter den på 3,0 å går sakte nedover til 0,7-0,9.

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min VW Golf 1996 1.8 syncro GL viste et forbruk på 0,65 ved siste bensinpåfylling. Om vintern bruker den ca 0,8. Den er litt lavt giret, så jeg tror den bruker mye bensin når jeg kjører fort. Jeg måler bilen når jeg fyller bensin. Ser hvor mange liter jeg fyller iforhold til hvor langt triptelleren har gått.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår