Gå til innhold

Stopper uten forvarsel +kjørelys/kupevifte vil ikke på


SulaMannen

Anbefalte innlegg

Hei. Har en -97 modell 1.8 8v

 

1. Bilen føles av og til ut som den lugger litt ved overgangen mellom inget/lite gasspådrag, spesielt når den er varm (normal temperatur) Spesielt om jeg starter den når den ikke er helt nedkjølt. Den kan da finne på å stoppe av og til, når jeg clutcher ved et kryss f.eks.

Opplever også at den stopper på tomgang når kjøleviften kobles inn.

 

2. Like sporadisk som forrige feil hender det at kjørelys og varmeapparat ikke vil komme på når jeg starter bilen. Og dette kan vare i perioder på opptil flere dager.

 

3. Speedometeret mitt har også en hang til å vise 70km/t uansett fart. Dette også i perioder

 

Noen som har peil på et eller flere av punktene?

I can't complain, but sometimes I still do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Høres veldig ut som om en dårlig tomgangsregulator. Men jeg er langt fra sikker. Driver turtallet å jager mye opp og ned når den går på tomgang?

 

2. Er 95% sikkert en defekt tenningsbryter (sitter bak på tenningslåsen). Vet ikke om du får bryteren løs, eller om du må bytte hele tenningslåsen. Men symptomene du beskriver er typisk når den bryteren er defekt.

 

3. KAN være defekt speedometer/instrument. MEN det tør jeg ikke garantere. Kan selvsagt hende at denne feilen henger sammen med nr. 2. Men det vet jeg ikke.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Hei. Har en -97 modell 1.8 8v

 

1. Bilen føles av og til ut som den lugger litt ved overgangen mellom inget/lite gasspådrag, spesielt når den er varm (normal temperatur) Spesielt om jeg starter den når den ikke er helt nedkjølt. Den kan da finne på å stoppe av og til, når jeg clutcher ved et kryss f.eks.

Opplever også at den stopper på tomgang når kjøleviften kobles inn.

 

2. Like sporadisk som forrige feil hender det at kjørelys og varmeapparat ikke vil komme på når jeg starter bilen. Og dette kan vare i perioder på opptil flere dager.

 

3. Speedometeret mitt har også en hang til å vise 70km/t uansett fart. Dette også i perioder

 

Noen som har peil på et eller flere av punktene?

 

Høres ut som dårlig gjoring, bytt poler og se på plugger til coil, starter og til sikringsboksen under pansret:angelsmili:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stepmotoren som burde byttes, kjent sak på PSA biler med den motoren. Tomgangsregulatoren som det også kalles ;)

 

Dem andre elektriske problema kan være dårlig jording. Det er sånne jordings punkter i motorrommet h.s å innunder dashen på sia. Kjent problem det også. Blei utbedra på faceliften.

Endret av LaLinea

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår