Gå til innhold

Ølstadgutten; 1975 Granada prosjekt

Ranger emnet


Ølstadgutten

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens, får legge ut en tråd her også da på min Ford Granada prosjekt :)

 

Målet med den er å få den helt grei motor messig og på hvite skilter, men da er det en del å gjøre først:tannløs:

 

Kommer noen bilder også, så kommer det fler så fort jeg tar :P

 

2vmcw9h.jpg

 

2utrddk.jpg

 

2lkee6d.jpg

 

wrjm9g.jpg

Stort rust hull bak =(

 

2h2duzm.jpg

Har begynt å lage litt nye deler etter å ha kappet ut MYE :)

 

17twko.jpg

Pussa ned å zinka opp hele rumpa så den er klar for lakk nå :D

 

2n7nvxf.jpg

Motoren : 2.8I motor som jeg prøver å få tak i gassere og insug til :) faen ikke lett det der :P

 

mangler MASSE andre deler også, så om noen har deler jeg kan bruke er det bare å sende meg PM så kansje jeg får tak i noe mer deler og du får litt mer penger i lommeboka? :)

 

Altid hyggelig med komentarer :)

(skal legge ut bilde av hele bilen imorra tenker jeg :)

 

MVH

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra å sende en sånn bil i grøfta :P

tja håper det blir bra, må få tævva den opp til nabon på en eller annen lur måte nå så får jeg sveisa nesten alt som er av rust på den, mangler bare en hjulbue til så er det iboks..

 

da er det sparkling + zinke og praime så lakk :D:D

etter det igjen begynner kose jobben med montering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt idag også da, selv om det ikke er så mye..

men hvorfor skrive så forbanna mye når bilder kan tale for seg? :)

 

rvknr4.jpg

Pappa driver også å skrur litt på en Volvo Graver så blir vell 4 euro paller med motor\motor deler :hvaskjera

 

2hrn8e9.jpg

har handla litt også, brukt for det meste zink og praimer fra biltema, men idag var jeg nærmere mekonomen så da prøver vi den:cheers:

 

wtahas.jpg

gikk tom for zink etter neeesten hele døra:tannløs:

 

308fvr8.jpg

 

fikk tatt resten idag da :tannløs:

fikk ikke tatt noen bilder etter at jeg sparkla over noe dritt nederst på døra, får ordne det imorra :tannløs:

 

Kom gjerne med flere ting jeg kan bruke for å få bukt med rust og dritt som kan befinne seg her og der..:adolf:

 

MVH

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen folkens, lenge siden det har skjedd noe her nå, finner ikke tia, er ikke mange nok timer pr døgn..

 

det må rettes på.xD

 

annet enn det så har jeg fått tak i en dele bil jeg må dra å hente..

 

1976 Granada stasjonsvogn.

bare å si ifra dersom dere trenger noen deler jeg kansje ikke trenger, eneste med den er en del rust + bensin pumpa har sagt takk for deg :)

 

nr er : 92 20 88 71 dersom dere trenger noe :)

 

MVH

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært noen greie dager, fått gjort litt her hjemme på min egen bil også isteden for å bare jobbe som **** på andres på værkstedet..:partyon:

 

så da følger det noen bilder, ikke for mange men det er da noe:pimp

 

har jo fått grunna hele fører døra:kiss

34jf9qo.jpg

 

Fikk surra inn litt amatør plast rundt døra også til videre jobbing:hmmmmmmmmm:

14wyjgm.jpg

 

Lakkert døra fikk jeg også, er bare 1. lag så er ikke veldig bra eller noe sånt men det funker pr nå for å se åssen den kaaaansje blir:partyon:

2r40ebq.jpg

 

også har jeg fått lånt meg sveise apparat, så da har jeg kommet igang med rust sveising også :happyhappy:

6ztz43.jpg

ble ikke helt fornøyd, men det funker:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God efta folkens, da har det blitt gjort litt mer på granada'n så da er det vell på tide med litt bilder? :D

er ikke helt sikker på hvem rekke følge bildene kommer i ikveld så da blir det ikke noe skrift over\under dem som har noe med bilde å gjøre :)

regner med dere tåler det :P

 

here goes:

 

Det kom jeg på nå, får jo opp miniatyr bilde når jeg har lastet det opp :smartass:

 

bilde 1:

utstyr når det kommer til varme og sveis er viktig :cool2:

2jb2s0i.jpg

 

Trengs ei ny plate her gitt, får se hva man får til da :closedeyes:

ns3nr.jpg

 

Fant ut gitt, her er jeg fått på ei plate :smartass:

2d82feq.jpg

 

Se der du, fått på ny hjulbue å greier jo :smartass:

1z6dt3k.jpg

 

Det var alt for ikveld :) så får vi se om det ikke blir noe mer imorra da :):diespam:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår