Gå til innhold

Møllers bruktbilgaranti - hva dekkes?

Ranger emnet


chasba

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har nylig kjøpt en VW Golf Mk4, 1998-modell av Møller Bil Molde AS. Med på kjøpet fikk jeg 3 måneders bruktbilgaranti (evt. inntil 5000 km).

 

I etterkant har det vist seg at det er noen mindre feil med godbilen, den skal inn 17. september for å bytte noe i forstillingen, en låssylinder og noe annet småtteri som jeg fort merket var galt.

 

Kan også nevne at takst- og tilstandsrapporten hadde 0-verdier på ALT.

 

I tillegg til feilene som de allerede har godtatt å betale, har jeg nå funnet noen andre småting som ikke er i orden. Varsellys nede i dørene foran fungerer ikke/sporadisk, lyset over solskjermen når man feller ut dekselet over speilen er død, én død varmetråd i bakruta og ingen lys rundt sigarettenneren og askebegeret.

 

Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hva som skal dekkes av bruktbilgarantien? Kan jeg få dette ordnet på bruktbilgarantien? Det er trivielle ting, men likevel småting som er plagsomme.

 

Håper noen kan oppklare dette for meg, har ikke funnet noe vettugt på Møller sine sider.

 

Hjelp! ;)

Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++)

Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hurtig svar!

 

Ja, bilen er fremdeles godt innenfor garantiperioden. Det er vel cirka 3 uker siden jeg kjøpte bilen.

 

Håper derfor det er slik at de dekker det, men jeg har ikke funnet noen god beskrivelse på om det kun er motor, drivverk og slikt (noe som ikke er sannsynlig da de uten problem sa seg villig til å betale låssylinderen osv.) eller alt som jeg ikke ble gjort oppmerksom på ved henting.

 

Tar gjerne imot flere innspill! :)

Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++)

Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er den garantien like god som nybilgaranti, alt skal dekkes, så lenge det ikke er normale forbruksting, som en vanlig lyspære (ikke xenon) osv. Fikk også bruktbilgaranti fra Møller da jeg kjøpte min. Husk at du også har to års reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler. Nyere bruktbiler har 5 år. Litt mer usikker hva som dekkes her. På en ny bil er det mye som dekkes, men på en brukt bil vil det nok være noen begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår