Gå til innhold

To konkrete spørsmål..:(Pris på totaloverhaling og tilsetningsstoffet RVS)

Ranger emnet


londonwest

Anbefalte innlegg

Hva legger du i totaloverhaling siden du har postet denne under bilpleie? Overhaling er vanligvis av motor, men mulig du mener totalshining av lakken på karosseriet..? Jeg bare lurer. :)

 

Endret forøvrig topicen din, "to konkrete spørsmål" er ikke en beskrivende tittel som gjenspeiler noe av innholdet. Flytter denne til teknisk siden oppfølgingsspørsmålet ditt tyder på at tråden ikke har med bilpleie å gjøre.

 

Og oljetilsettingsprodukter finnes det en god del tråder om her inne, sånn mens du venter på svar. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot bensin, 406.

Svaret på oljetilsetning fikk jeg her på trådene; det forklares at det er bare tull og tøys, dersom man bruker en dyr kvalitetsolje og bytter efter boken; jeg bytter alltid før kjørte ni tusen km, på 0 - 30 olje av beste sort

ed

Men overhalingen på motoren skulle jeg likt å visst hva sånn ca koster; altså heloverhaling på motoren

ed

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totaloverhaling av motor er dyrt og totalt unødvendig med mindre det er noe ulyder, nevneverdig oljeforbruk, lavt oljetrykk eller lav kompresjon.

 

I og med at du har vært veldig ivrig med oljeskift kan jeg ikke tenke meg det er noen som helst grunn til å overhalde den motoren,

i og med at vanlig serviceintervall er 30000km på de der..

 

kan tenke meg det er 12-15 timers fasttid på stempler ut/inn + noen timer for kontroll av pasninger og honing av sylindere, og skal noe gjøres med toppen kommer det selvfølgelig mer tillegg. Og med en timespris på ca 1300kr timen blir det noen tusenlapper... + deler.

 

sikkert noe billigere på frittstående verksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal prøve tilsettningsstoffer, så bør du prøve QMI. Dette virker faktisk og jeg er en av dem som har opplevd et "eventyrlige resultat" med automatgirbehandlingen. Alt annet har jeg liten tro på. Det kan være verdt et forsøk før en hopper på en kostbar overhaling/motorbytte.

 

I mitt tilfelle gjorde en flaske QMI automatgirtilsettning til 200kr at jeg slapp unna overhaling til 30000kr på kassa mi. Denne fungerer knirkefritt de siste 50000km etter at jeg hadde dette stoffet på. Det kan også nevnes at denne kassa hadde fått oljeskift før behandlinga uten resultat og olja ble skiftet ca 20000km etter behandlingen, så dette stoffet er ikke i systemet lenger.

 

Jeg har lest om mange tilsvarende "eventyr" når det gjelder motor og girbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår