Gå til innhold

B230FK, starter og stopper igjen, spruter olje osv

Ranger emnet


Impetus

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en 740TIC 87 mod, motoren er en B230FK med T3 turbo, underspylte stempler og high flow oljepumpe, 531 topp porta og plana, T3 kam, oljekjøler, 3" eksos hele veien, S2 Intercooler, MSD 6AL høyeffekts coil, Sinter 4 pucks clutch med Sachs trykkplate.

 

Så til problemene: Den starter og går 3-4 sek så stopper den, fikk den til å gå en stund og skulle ta en prøvetur, da spruta det olje opp av oljecatch tanken (type hjemmesveisa rør med slange fra blokk og slange ut i lufta, denne er full av "grøt")

Nettopp byttet toppakning fordi den brukte en del vann, men så ikke ut til å være gåen.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Her er noen bilder, bare å spørre hvis jeg glemte å ta med noe ;)

 

2u9murq.jpg

 

2ntzf2b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. har vært bort i nestn d samme, på min ET motor.

har du tatt komp. test??

da min volvo motor fikk det samme syndrom som du, var det noen som sa at

det var trykk i bunnpannen, mest sansynlig stempel ringer som var ødelagt.

tok en komtest og fant ut at det var dårlig komp på 3 sylindrer.

er ikke noen motor ekspert, men var noe i den duren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok tippe at grunnen din her, er at veivhusvent. ikke er orginal. Sett tilbake den orginale, og sjekk da.

 

Dette hadde nok vært en tråd for mr.reodor himself når jeg tenker meg om.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte komp i dag og det var triste nyheter :(

 

Syl1: 50 PSI

Syl2: 140 PSI

Syl3: 40 PSI

Syl4: 120 PSI

 

Har jo nettopp byttet toppakning så ser ut til at ringene har gått, er det utrolig mye arbeid å bytte disse? Har hverken bukk, motorløft/stativ, kunnskapen (utenom haynes) men har tilgang på dette, i korte tidsrom.

 

Har en annen 740 delebil stående med en B230A motor, kan jeg sette på toppen jeg har nå på den med turbo og alt? Eller skal jeg bare sette på 531 toppen som er porta og plana med kvassere kam på A motoren, eller hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår