Gå til innhold

Nye dørlister til Audi 100 C4

Ranger emnet


Quattro73

Anbefalte innlegg

På min Audi 100 C4 har jeg i lengre tid irritert meg over de nedre dørlistene som spriker. Også de øvre dørlister er bulkete pga rust som sprenger ut plasten. Sett med nye lister koster en liten formue på Møller, og det varer heller ikke lenge før stålet i de ruster og listene må byttes igjen. Har derfor kikket rundt etter lister som ikke har innmat av stål slik som de originale har, og det fant jeg på ebay.de. Kjøpte både de nedre og øvre listene som nå er montert og jeg er meget fornøyd. Listene trengte noe modifikasjon før montasje, ca ett minutt pr list. Siden prisen var svært så overkommelig tenkte jeg at det gjerne er andre her som er interessert.

 

Kjøpte settene av abs24shopde på ebay, og listene ble levert på døren etter 3 dager :) Betalte kr 450,- inkl. frakt for settet med de øvre listene og ca 500,- for de nedre.

 

http://cgi.ebay.de/Audi-100-A6-C4-Turleisten-Zierleisten-Leisten-Bj-90-94-/330430855090?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r

http://cgi.ebay.de/Audi-100-C4-Zierleisten-Turleisten-Leisten-UNTEN-90-94-/230510353026?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Til sammenligning: Alle listene til hele bilen (oppe og nede) koster ca hundre kroner mer hos abs24 enn KUN øvre list til førerdøren hos Møller (som i tillegg selger den uten festeklips).

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Hentet listene på posten idag, og begynte monteringen, jeg er meget lite fornøyd med passformen på listene, de øvre buer nedover på midten, og clipsene er for løse, slik at listene henger å dingler.. :S I tillegg til det så passet ikke skruhullene overends..

 

De nedre fikk jeg ikke inn på hakkene fordi det er for feit gummi øverst i festet, men det er vell bare å kappe litt vekk, men orker ikke det nå :P

 

Feelingen på de øvre listene føles ut som billigere plastikk enn den billigste softgun'en du hadde når du var 14 år... :( Plasten ble ripete bare jeg tok på den med en ring på fingeren!

 

Oppsummering: De øvre kan man bare glemme hvis ikke du ønsker dører som ser ut som bølger på havet. De nedre virket bedre, men må modifiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rart, passet perfekt på min C4, da med unntak av av at jeg kappet av 1 mm i lengden på de bakre øvre listene. Finishen på de var også bra.

På de nedre listene så hadde jeg samme problem. Rundet av øvre del av festet med en høvel (for treverk), tok maks ett minutt pr list :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår