Gå til innhold

Hjelp til bilstereo

Ranger emnet


JanMartin

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en Saab 9-5 sedan og jeg hadde tenkt meg å bygge egen kasse med to 12" bassere, men det går ikke pga skiposen i midtsetet, så jeg vurderer å bygge der reservehjulet ligger, og det jeg lurer på er om det blir stor forskjell på prisen hvis jeg lager anlegg av en 15" eller større, eller om jeg bygger av to 12"? Blir forsterkeren veldig dyr?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenkt meg 1 stor i stedet. Men trengs det da en vilt bra og dyr forsterker?

 

Kjøper du ein sub som takler 5000w er det jo greit med ein forsterker som klarer å sparke ifra med 5000w!

Kjøper du ein sub som takler 200w, holder det nok med ein forsterker som klarer å gi 200w

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for hjelpa! Hva vil det si med 2/3/4/5/6 kanals forsterker?

 

Kor mange forsterkerkanaler det er i forsterkeren.

Har du høgtalere framme, trenger du 2 kanals forsterker.

Har du høgtalere framme og bak, trenger du 4 kanals forsterker.

Har du høgtalere framme og bak + subwoofer, trenger du 5 kanals forsterker. (er vanligt å bruke 4 kanals forsterker + mono (1 kanal) forsterker)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mange forsterkerkanaler det er i forsterkeren.

Har du høgtalere framme, trenger du 2 kanals forsterker.

Har du høgtalere framme og bak, trenger du 4 kanals forsterker.

Har du høgtalere framme og bak + subwoofer, trenger du 5 kanals forsterker. (er vanligt å bruke 4 kanals forsterker + mono (1 kanal) forsterker)

 

Tusen takk for god hjelp! Dette hjalp meg mye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår