Gå til innhold

øverli`s mb 190e

Ranger emnet


øverli

Anbefalte innlegg

hei da har jeg kjøpt meg ny bil til vinteren.

 

en mercedes 190e.

87 modell

2.0liter 122hk

automat.

 

utstyr:

el vindu

el speil

el takluke

 

planen med bilen er. sveise diffen. manuell kasse. og turbo konvertering.

 

har allerede gjort litt med bilen men fant ikke kameraet før nå.

DSC00004.jpg

 

DSC00005.jpg

 

potten hang mitd under bilen når jeg kjøpte den. så jeg kappet og sveiste inn et flexirør får å få den bak.

DSC00013.jpg

 

hadde en gammel forsterker og en sub liggende som jeg fikk montert inn. noen som kjenskap til forsterker/suben er det av ok kavlitet??

DSC00014.jpg

DSC00015.jpg

 

fikk revet vekk den svære luftfilter boksen over motoren. og sveist meg en liten innsugs boks med rør ned til kn filtere som ligger bak grillen for mest og kaldest luft som mulig.

DSC00017.jpg

DSC00018.jpg

DSC00019.jpg

DSC00020.jpg

 

eneste felgene som jeg fikk med. men skal ha hvite compmotiv på vinter dekka.

DSC00021.jpg

 

orginal platen rundt teningslåsen var borte så laget ny i alu.

og tok ut luft dysene i midten. laget holder for brytere og målere.

DSC00022.jpg

DSC00023.jpg

DSC00024.jpg

DSC00027.jpg

DSC00030.jpg

det er det jeg har fått gjort til nå. men har allerede handlet litt til turbo konverteringa.

 

til slutt et bilde av meg og min sønn theo ble født den 9 august

DSC00033.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag klarte jeg å lure meg ut mellom bleie byttingen. og fikk gjort litt med bilen. det første jeg endret på var annlegget. det så ut som et dass i bagasje rommet. så jeg flyttet forsterkeren opp i hatthylla.

DSC00034.jpg

 

også opp i hatthylle med forsterkeren.

DSC00036.jpg

 

måtte forlenge jordingen litt.

DSC00038.jpg

 

ble litt rydigere baki og fikk hjemt alle ledningene bak trekkene

DSC00047.jpg

 

fikk skrudd fast subben så jeg sliper at den hopper rundt under kjøring

DSC00052-1.jpg

 

fikk sveist sikkelig oppheng til bakpotta. endelig en stuss som ikke ble for overdrevet.

DSC00053.jpg

DSC00054.jpg

 

bilen. har sjekket hvor turboen kan plaseres og god plass rundt.

DSC00055.jpg

DSC00058.jpg

 

var og hentet en intercooler og alurør og siliconbend og en garrett gt2860rs turbo.

DSC00057.jpg

DSC00061.jpg

DSC00062-1.jpg

 

her blir intercooler montert ca 10cm inni fanger så jeg må kappe ut litt.

DSC00060.jpg

 

i mårgen skal jeg få kjert ut flenns til blokka for grennrør sveising. skal bestille meg et haltech f5 tilleggsprut. har og funnet meg en manuel girkasse og en diff jeg kan sveise blir kjøpt iløpet av uka.

 

noen som vet hva som må gjøres for å bygge om til manuel. og andre deler som må kjøpes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et nytt prosjekt fra deg igjen!:) Skal følger med her! hvor får du tak i rør ol. å ca hva må du betale for dem? vurderer å skaffe meg en gammel mercedes for vintern da mama nekter å sitte på med subaruen:P

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et nytt prosjekt fra deg igjen!:) Skal følger med her! hvor får du tak i rør ol. å ca hva må du betale for dem? vurderer å skaffe meg en gammel mercedes for vintern da mama nekter å sitte på med subaruen:P

 

hei b1dik2. morro at du fatter interesse av prosjektene mine.

litt artiere å legge ut noe når jeg vet noen følger med. rørene har jeg fra arbeid er kapp rester fra ting jeg sveiser. trenger du rør skal du få så mye du vil om du henter.

 

 

har og gjort litt med bilen. kappet ut av frontfangeren å plaserte itercooleren.

DSC00038-1.jpg

 

skjerte ut på midten. og der var jo selfølgelig radiator festene.

DSC00036-1.jpg

 

og med di endte det slik

DSC00040.jpg

 

så ble det plutselig mye bedre plass.

DSC00039.jpg

 

måtte og kappe av slepekroken så jeg får slange inn på intercooleren.

DSC00042.jpg

 

laget meg to braketer til intercooleren og fant to gummi foringer til og ha mellom

DSC00044.jpg

 

så plaserte jeg intercoolere og sveiste braketene til frontbjelken.

DSC00045.jpg

DSC00047-1.jpg

DSC00048.jpg

 

så intercooler ferdig festet. blei litt heftig synnes jeg da.

DSC00049.jpg

 

jeg følte jeg var så godt igang at jeg startet på rør opp til innsuget. og dumpventilen kom på plass.

DSC00056.jpg

 

jeg fikk og gjort ferdig grennrør og turboen ble prøve montert.

og passet ganske bra. eneste er at peilepinnen må flyttes litt.

DSC00059.jpg

DSC00061-1.jpg

 

så var det downpipe den var vrien og få til men gikk til slutt men må bandaseress godt

DSC00062-2.jpg

 

fikk sett litt på rør fra turboen ned til intercooleren. fant en løsning der og.

DSC00063-1.jpg

DSC00065-1.jpg

 

måtte prøve luft filter på turboen men det skal fram i grillen!

DSC00066-1.jpg

 

så noen helhets bilder til slutt.

DSC00067-1.jpg

DSC00068-1.jpg

DSC00069-1.jpg

DSC00070-1.jpg

 

og litt nytt til slutt

DSC00071-1.jpg

Endret av øverli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle:) Ser det ble noen skrivefeil på det siste jeg skrev. skulle vel stå dama.. Blir nok vanskelig å komme å hente rør desverre, men takk for tilbudet! Har du noen planer for understell og bremser?

 

 

blir nok sportline fjerer og koni dempere. bremmser for blir orginal er skiver framme og bak. samme bremser som på 230e så di holder på en liten 190.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. Hva regner du med å få ut av effekt da? kjøre på mye ladtrykk?

 

jeg kommer til å kjøre mellom 0.4-0.8bar med helt org motor ca 180hk maks. motor har gått snart 320.000km. så bygger jeg forsterket når dette ryker:)

 

jeg tok bilen for å kjøpe røyk idag. på vei hjem igjen så skulle jeg spinne ut fra en parkeringsplass. inn med bremsa og full gass og spannt slapp opp bremsa og knuss der spikka dreva i diffen og bilen bare rullet og alle gir var plutselig fri. så ny diff blir kjøpt i mårra og sveist gidder ikke mer et hjuls spinning lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig at det bare er jeg som kommenterer her:P ugunstig at diffen skulle ryke. Må vel justere opp på drivstoff nå med overladding? Gidder du forklare hvordan du har gjort det?

 

 

hei hyglig at du komenterer hvertfall. ja kjipt med diffen men jeg skjønnte det kom til å skje. fikk takk i komplett 2.3 bakstiling med diff idag. det blir byttet i kveld.

 

anngående bensin. det er ikke vanlige dyser på denne motoren så og få mer bensin kan du bruke en. justerbar bensin trykks regulator. det gjorde jeg.

 

har bestilt et tileggs sprut med to dyser. da kan jeg bestemme at den ene dysen åpner eks på 0.3bar og den andre på 0.6bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår