Gå til innhold

5kyl1n3r - Honda Accord 94 - Project Stillburn

Ranger emnet


5kyl1n3r

Anbefalte innlegg

Hei, er da en gutt på 17 år som fikk min første bil I går den 27 August 2010.

 

kjøpte denne av min onkel for 1500 kr fordi han fikk ikke solgt den til noen andre. Bilen er i den forstand nesten strøken bortsett fra litt riper i lakken og smårust noen plasser.

 

Familien har hatt 5 hondaer av typen accord gjennom min tid og mange av mine kompiser og kjente har hatt typen accord også, så da jeg satt og såg denne "Civetten" på youtube fikk jeg ideen.. Fy flate hvor tøft det hadde vært å stillburne med en Honda Accord som i grunnen kun er produsert med forhjulsdrift!

 

Bilen er en Honda Accord 94 2.0 I S og har da 96 kw eller 128 hestekrefter. Bilen ble påkostet 60'000 i slitedeler, nye bremser og diverse nødvendig for ca 8 måneder siden og ble avskiltet ved nyttår og har ikke blitt brukt siden (så den er i teknisk god stand)

 

Har en del erfaring med skruing siden jeg har hatt en Honda NSR 125 fra 1999 og siden de har så små motorer og er 2 takterer har det vært litt problemer (f'eks skjæring/stempelsprening osv :D)

 

Dette er da bilen jeg har kjøpt:

 

http://img818.imageshack.us/img818/5994/dsc01032y.jpg

 

http://img840.imageshack.us/img840/2044/dsc01035g.jpg

 

http://img828.imageshack.us/f/dsc01042a.jpg/

 

http://img820.imageshack.us/img820/390/dsc01039c.jpg

 

http://img824.imageshack.us/f/dsc01033h.jpg/

 

http://img829.imageshack.us/img829/6654/dsc01036w.jpg

 

ville ikke fungere :S

 

som dere sikkert ser så er det en honda familie ;) Honda "oser" av "kvalitet" i den forstand av at de bare går og ikke bryter i sammen..

 

men nok om det og tilbake til prosjektet. Planen er og bygge om til bakhjulstrekk MEN jeg har ikke så mye peiling på diverse nettsider eller plasser hvor jeg kan få tak i deler, og hva jeg trenger. Gikk Teknikk og Industriell som første år på videregående så jeg kan og skru/dreie/sveise osv.. Hørte fra en kompis som er bilmekaniker at prisen på delene ville komme på litt under 10'000 visst du leter rett osv.

 

lurer også på om noen vet hva jeg vil trenge av deler og verktøy, har litt verktøysett og diverse jekker og slikt, sveiseutstyr for jeg låne med skolen.

 

Vil oppdatere denne tråden mer med informasjon, bilder osv visst folk viser interresse i og hjelpe meg litt med info.. fordi dette er noe jeg ikke kan gjøre uten hjelp X) kan ta meg av skruingen osv men å skaffe deler osv kan være ett problem..

 

Planen nå er:

 

- RWD

- Turbo

- Senking

- Styling

- og mere kommer

 

ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen og dette er et langvarig prosjekt. er ikke noe 1 års prosjekt siden jeg liker honda kommer jeg til å bruke en del cash på denne. Spare den og bruke penger fra stipend, læringstid og sommerjobb osv :)

 

kommer tilbake om noen timer. må forhøre meg med venner om plasser jeg kan kjøpe deler.

Endret av 5kyl1n3r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra biler dette ja. :)

Men virkelig, bygge om til RWD? Er du klar over hvor omfattende det er, og at du bare kan glemme godkjenning i Norge? Du må sannsynligvis kappe hele bilen i fillebiter, og spesialbygge rubbel og bit.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra biler dette ja. :)

Men virkelig, bygge om til RWD? Er du klar over hvor omfattende det er, og at du bare kan glemme godkjenning i Norge? Du må sannsynligvis kappe hele bilen i fillebiter, og spesialbygge rubbel og bit.

 

for å være erlig så vet jeg ikke hvor omfattende det er ;) men som du ser. den civicen på videoen var forhjulstrekk originalt.. den ser jo helt original ut og uten noen merker etter "demontering eller kapping" så visst de fikk det til, så må jo det være mulig for meg også. men har tenkt på det en stund og RWD er bare på tegnebordet enda

 

ok, har sett litt rundt og forhørt meg med venner osv.. De sier at det lureste er og ta en bakhjulsdreven bil med ca samme dimensjon som min honda, og bare hive over karosseriet.. tror jeg skal gjøre litt mer "research" og fokusere på turbo i steden

Endret av 5kyl1n3r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok som'n marve sier, meget omfattende.

Hele gulvet må vel kappes i fillebiter, må lage rom til girkasse og mellomakslinger, snu motoren, lage til nytt hjuloppheng bake..

Om bilen er såpass bra som du sier, så hadde jeg nok fiksa den opp, istede for å totalt ødelegge den ;) Klart det hadde vert kult å få til rwd, men om du ikke har noe særlig med kunnskap osv, så virker det veldig dødfødt.

 

Men lykke til, hva enn du bestemmer deg for å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på utsiden ser den helt orginal ut ja, men du må bygge ny tunnel til girkasse, mellomaksel og bakaksel. Rett stille motor, finne girkasse, mellomaksel, bakstilling, diff, stikkaksler osv.

 

Civicen du har linka til har som jeg forsto en corvette motor og da har han sikkert brukt girkassa, og fremste del av mellomaksel fra denne.

Du skulle som jeg forsto bruke orginalmotoren og da er det ikke bare bare å finne deler.

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår nå at det er litt mer omfattende enn jeg trodde :) Får heller vente med RWD til jeg får mer tid og penger/jobb til å kjøpe en ny motor etc.

 

Turbo får vel bli første prioritet da :) noen som har tips til nettsider hvor jeg kan få en OK turbo og verktøy til å stille Innsprøytning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre sier, er veldig mye jobb å bygge om til RWB, bygg heller på motoren, og behold den som FWD, kan jo bli no skikkelig morro det å ! hehe.

Men, veldig fine planer for bilen da :)

 

ja takk du :) eneste er vel at det er vanskeligere å få "grip" eller en god start på kvart mila med forhjulsdrift ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja takk du :) eneste er vel at det er vanskeligere å få "grip" eller en god start på kvart mila med forhjulsdrift ikke sant? ;)

 

Det kommer ann på hvilke dekk osv du bruker, hvis du justerer eller oppgraderer understellet litt, og får det perfekt, kan du vell få en bra start vil jeg tru ;)

Som sagt, er jo mye morro med FWD, hehe.

får bare stå på veitdu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår