Gå til innhold

Utenlandske skilt?

Ranger emnet


bigdaddyG

Anbefalte innlegg

Om det hadde vært så enkelt hadde alle nordmenn "starta firma" med kompanjong fra Polen, Sverige osv.

Dessuten kan ikke polakker kjøre polskregistrert bil i evig tid om de bor i Norge. (Unntak er visst noe med om man har ektefelle og barn under 18 år utenfor Norge. Betinger relasjon og bolig i utlandet.)

 

Alle land (i EU og EØS) har et regelverk som tilsier at bil skal være registrert og hjemmehørende i det landet man er bosatt. Det er flere grunner til dette, blant annet at det ikke et felles kjøretøysregister som er behjelpelig dersom det oppstår skader. Nordmenn tenker først og fremst på avgifter som hovedgrunn, men samme regler gjelder for innførsel av bil til land hvor bil er dyrere enn i Norge (f.eks Danmark).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke å lese de lenkene til henne da de hadde så lange navn men jeg kan nevne kort(!) at mine venner og kolleger fra det store utland har med seg egen bil, den kan de ha her lovlig i 2 - to år. Deretter er det bare å overdra bilen til far og mor, søster og bror, kone, elskerinne, fem barn og skrikerunger og la de få eie bilen i to år hver seg. Vel å merke hvis de og oppholder seg i Norge da. ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han starter firma i Polen så har han lov å kjøre polskregistrert bil i Norge.

Jeg kjenner faktisk flere som bor i Norge og har firma registrert i Polen.

Det er noen regler som sier at f.eks bilen ikke kan brukes privat, altså til kjøring i Norge på fridager osv. Det er noen antall dager den kan være i Norge osv..

Heia Norge! hehe

Norge har jo regler og lover for alt!

09' Audi A4 Q Avant 2.0TDI 170HK S-Line

02' Audi A6 Q Avant 2.5TDI 180HK Recaro X

05' Fiat Seicento 1.1 Sporting

96' Audi A4 Sedan X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår