Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Øyvind Ryeng

Nye felger; bilder

Rate this topic

Recommended Posts

Det må være flere år siden jeg har postet noe ontopic, men her er iallefall Accorden på nyfelgene. Image Wheels IFX, 8,5x16 ET+30, valsa foran og bak, 205/50-16. Det tok dem tre og en halv måned å lage disse, så de kommer seint men godt en knapp måned, halvannen før jeg kjører kjelken på låven for vinteren. Jeg blir antakeligvis å ta noen flere bilder, så jeg poster litt mere senere.

 

Har forresten også montert en P75-hjerne fra en OBD-1 USDM Integra LS, soklet og montert Moates Daemon og mappet via Neptune, det er jævlig moro å begynne å få "dataspruten" godt kjørbar; har bare litt finpussing igjen (men prosessen er relativt enkel på en hittil dønn original motor).

 

wheels1.jpg

 

wheels2.jpg

 

wheels3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg VISTE det var din når jeg så en mørk japansk sedan med skamsenk og dorull. JEG ELSKER DEG! :D

Fikk dessverre bare sett den i et kort øyeblikk før den ble borte, og satt med et håp om å få se den igjen, men den gang ei..

Edited by Hansy

Share this post


Link to post
Share on other sites

What he over me said. :thumb Men det der med odb og sprut og sånt skjønte jeg ikke noe av. For det første, lurte ikke du på deg selv en bil med forgasser? Bygd om eller byttet vekk den bilen? For det andre kan du forklare oss ikke-Hondanerder hva de derre fine ordene med Stor Forbokstav er for noe. Takk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei karer, takk for kommentarer og takk for sist, Hr. Skody. Jeg hadde en forgasseraccord i nesten en hel måned før jeg solgte den, den var nesten lik den jeg har nå bare 90-91-type. Denne '93 2.2i'en har jeg hatt i nesten tre år nå.

 

OBD = Onboard Diagnostics, lavere tall = eldre. OBD-0: EFI med lite dildall. OBD-1: EFI med litt dildall, bla. a. lambdasensor. OBD-2a: EFI med mye dildall, diagnosekontakter, etc. OBD-2b: EFI med enda mere dildall. For bruk på ombygde "vanlige" Hondaer er det stort sett OBD-1 hjerner som brukes. Disse har "passelig" med features (les: kan sokles, chippes og mappe både bensin og tenning), er godt dokumenterte og lette å installere og bruke i de mest populære modellene. Nyere modeller kan bruke en "adapter harness" for å kjøre OBD-1-hjerner, og de fleste modeller etter ~2001 er avhengige av Hondata programvare for å funke (kan ikke bruke f. eks. Crome som er freeware).

 

P-kodingen er en intern Hondakode. Mye av sakene på en Civic VTI er merket/stemplet "PR3", mye av sakene på en Civic SOCH VTEC er "P28", mye av sakene på en Civic basemodell er "P06", mye av sakene på en Prelude VTEC er "P13", mye av sakene på en Integra Type R er "P73" og så videre. Kodingen er mindre viktig, annet enn som semi-tidsbesparende i dagligtalen/forumpraten til oss "true believers" (les: fanatikere).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gromme hjul :) noen spesiell grunn til at du gikk for Image sine Revo`s i stedet for f.eks Schmidt? :) Vurderer en 2.2i accord jeg og, når Preluden min drar sin vei, men den er.. Skabbete er vel en bra beskrivelse :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg VISTE det var din når jeg så en mørk japansk sedan med skamsenk og dorull. JEG ELSKER DEG! :D

Fikk dessverre bare sett den i et kort øyeblikk før den ble borte, og satt med et håp om å få se den igjen, men den gang ei..

 

Haha.. Tenkte også at dette måtte være Ryeng når jeg møtte denne bilen på vei hjem fra jobb her om dagen.

 

Rett og slett en grisetøff bil. Eneste minus var en noe matt bakskjerm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad_Maxx: Hovedsaklig fordi det var veldig enkelt å bestille dem på nettsiden til Image Wheels, var ingen problem å få uansett størrelse eller finish.

 

Four rings: Spotted! Har også vært på loding noen helger, årevis siden sist. Bakskjermene og bakfangeren ble "lakkerte" av den forrige eieren, men han var dessverre ikke akkurat noen Leonardo DaVinci. Fiksing er på to-do-lista, men prioriteten er montering av grenrør (bestilt), bygge eksos (ikke kjøpt eller påbegynt), montere trimkam m/ ventilfjærer (bestilt), samt ~75 shot lystgass (ankommet, men ikke montert eller fyllt). Får se hva jeg får gjort unna innimellom all scooterkjøringa i vinter!

Edited by Øyvind Ryeng
Kommafeil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.