Gå til innhold

motor starter ikke etter bytte!!!

Ranger emnet


volvo240problem

Anbefalte innlegg

hallo! har akkurat bytta motor i min 90 mod 240 til 88 motor.

Har bytta hele ledningsnettet men når jeg skulle fyre den opp

så starta den ikke ! skrudde av slangen på fuelrailen men kommer ikke noe bensin hvorfor ? er det noe annet jeg må.

Bytte bensin pumpe eller noe ? har sjekka gnist og sånt den er helt fin ! håper noen kan svare på det hær :) var foresten manuel i 90 mod motor aut i 88 motoren

 

Haster litt !!!

Endret av volvo240problem

1990 Volvo 240 Gl b230f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier diagnosen? Du finner skjema på bl.a. autoelectric.ru ved å søke. Nå er hvitreleet på LH2.4 litt annerledes koblet utvendig, men på Motronic får du ikke strøm ut til pumpene hvis det ikke kommer strøm til ECU(ene). Og for at ECU skal fyre bensinpumpene må den få (korrekt) 90' FØDP signal. Hvis du ikke har trippelsjekket alt allerede setter du motoren i ØDP, tar ut startern og ser etter en tenningstagg som skal stå midt i hølet. Da har du noe å gruble på. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nytt bensinpumpe rele. Ingen av pumpene går nei m,men prøvde å sette strøm inn på pumpa da begynte den og gå men starter ikke forde. har foresten ikke kobla på den grå ledningen som går ned ved girspaken som går inpå kassa kan det være derfor den ikke starter ? eller hva er den til?

1990 Volvo 240 Gl b230f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kobla på grå ledning starta ikke da heller . målte litt på kontaktene på bensinpumpereleet var strøm på en kontakt brukte prøvelampe var en blå ledning der og som det var litt strøm på ! faen er galt da begynner å bli lei nå. hva skal være inpå kontaktene noen som kan svare ? haster litt hadde tenkt å få i gang bilen til helga :P

1990 Volvo 240 Gl b230f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg opp nye ledninger til besinpumpene å hør om dem start, gjør dem det er det brudd i ledningen. Så kan du jo sjekke om du får bensin fram i motoren hvis du får pumpene til å gå. Også må du huske på at begge pumpene må gå for å få bensin fram:)

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår