Gå til innhold

Gløding på 250D 124


HeRmAnSeN

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 250d med litt glødeproblemer. Den slutter ikke å gløde når motoren har startet, og brenner da releet. Jeg har målt spenningene inn på releet og ser at den ene ledningen har 12v ved tenning på og ramler ned til 6-7v når motoren har startet.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

Noen som har noe koblingsskjema på dette?

 

Noen som kan forklare meg hvordan glødekretsen fungerer?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt har jeg ikke vært borti nei.

Men litt høylydt tenking kan jeg da komme med.

 

Brenner relèet?

Det er forskjellig gløderelè før og etter dieselpakka i `89, forskjellene går på en ekstra stikker på relèet, ettergløding og andre glødeplugger.

 

På de eldre kan man koble fra en fiolett(???) ledning og man vil da få ettergløding i evigheta.

 

Ved defekte glødeplugger vil glødelapa tenne etter start.

Ved kortslutning til jord i ledningsnettet vil sikringen på relèet gå.

 

Hvordan står det til med tempsensoren(sitter på toppen under innsuget), og ikke minst ledningsnettet dens, er dårlig ledningsnett fra tidlig 90-tall.

 

Har du rette glødepluggene?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig du lettest ser forskjellen på om dysene står rett i hullene eller skeivt, sistkommende er med ettergløding, tror den forskjellen kom samtidig.

 

Jeg vet dessverre ikke hva den ledningen er til, men om jeg finner ett multimeter kunne jeg jo ha sjekka?

Den sitter ikke i det firkanta stikket?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår