Gå til innhold

cosworth, hvor fort? (km/h)


topCosw

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.

poenge er hvertfall, når jeg har fått litt mere erfaring med bilmekking, skal jeg bygge en syyk cosworth. denne bilen skal liksom bli "min Ferrari"... lurer bare på litt om hvor mye jeg kan forvente av en sierra cosworth, toppfart, akserlansjon, kjøreegenskaper osv.

En standar cosworth med ca.200 hk går vell i 240km/h og 0-100 på 6,4sek eller noe?? så med 5-600hk burde den vell nerme seg 300km/H og 0-100 på 4sek? bilen skal hvertfall ligne noe på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=22714309

:):)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvor mye jobb du legger ned det. Sierra ble konstruert for snart 30 år siden, og utviklingen har helt klart gått fremover på alle områder. Tar du ut 2000 HK vil den fortsatt ikke gå fortere enn turtallsperra på 5 gir. Og med org karosseri og understell har du sannsynlighvis kjørt av veien før du er der

Standard Sierra karosseri er når det gjelder stivhet noe av det mest elendige som er produsert og over 250 km/t begynner de nok å bli direkte vond å kjørebåde på grunn av det og en annen faktor, nemlig aerodynamikk. Sierraen var langt fra ille da den kom, men som sagt det er tredve år siden. Ingeniørene har ikke ligget på latsiden hele tiden. Det er noe som heter løftekrefter og man vil nok oppdage at styringa blir veldig lett etterhvert....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Cosworth Drømmen din du;)

 

jeg har også lyst på og ha en cosworth når penga rår til det:D

 

Jeg er rimelig sikker på at ved kjøp av en Ford ved navn Cosworth så blir du ikke akkurat skuffa....

 

altså 200hk i en deilig Ford... Det er 200hk i en deilig Ford.... og vil du ha mer så spa på litt til;) tror nok det er biler man kan ha det mye morro med ass...

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 4x4 cossie, rett bygd med 500 hk gruser porscha enkelt og greit. Ikke på toppfart seff men fra 0-100. Mener å huske min gjorde 0-100 på ca 5.5 med 240 hk i motoren (bremsa) Ford hadde hvertfall (mulig ikke slått enda) raskeste serieproduserte bil fra 0-100 med RS200 EVO som gjorde sprinten på 2.8 sek. raskere enn McLaren F1. :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge veldig mye arbeid i det prosjektet!

målet er at jeg skal bygge den slik at jeg får den opp i nærmere 300km/h, og det fortsatt er "behagelig"...

 

Får ca. et år siden kjørte jeg på autobanen i Tyskland, med en tragisk Mercedes-Benz B160. da jeg endelig hadde kommet opp i 180km/h vingla bilen som f.... og forbi meg kjørte gutta med sine svarte BMW 5-serier klistra mot asfalten i nærmere 300km/h!

 

de bilene (5-serie)er jo lagd for fart, men de er jo veldig like sierrane...? så med 5-600hk, forsterket karosseri og understell, spoiler får å holde bilen på veien, "ny" girkasse, stivere demper og kanskje gjøre bilen lettere eller tyngre??, Såå...

 

vet ikke om dette høres realistisk ut i det hele tatt, men det er derfor jeg spør dere som har litt mere peiling ?!...

 

(sorry skrivefeil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det jo faktisk opptil flere Sierra Cosworth med effekt på godt over 400 hk. Og disse bilene er nærmest usannsynlig raske! kan vel nevnes at de første Cosworthene som så dagens lys i `86 (3 dørs vingebiler med 2wd og 204 HK) hadde en topphastighet på nærmere 250 km/t og 0-100 gikk vel på like over 6 sek. Og med dagens teknologi når det gjelder trimming av Cosworth motorer så er vel ikke 500 HK noen umulighet. Og da kan en vel bare tenke seg hvor rask en Sierra Cossie med vindtunneltestet RS styling og rått oppgradert understell vil bli. En topphastighet (for de som er opphengt i slikt) på nærmere 300 km/t er nok i prakis fullt mulig med litt lavere utv. i en ellers helt riktig og gjennomført bygd bil. Men hvor "behagelig" bilen vil være i en slik hastighet kan nok sikkert diskuteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ha mulighet for å få over 300 med en sierra så regner jeg med at man må ha godt over 700 hk. Det er ikke slik at hvis man får opp 270 på 500 hk så er det bare å øke 50 hk til å få ut siste opp til 300. Uansett så er å kjøre 300 med en sierra russisk rulett med flere kuler enn ledig rom.

 

Hva er så tøft med høy hastighet egentlig. Man får større kick av aks enn å kjøre fort. Slår aldri feil når det kommer noen når jeg er ute med evo'en og spør om bilen. De vil høre hvor fort den går akkurat som det teller mest. Har siden 2004 kun vært over 200 km/t med den 1 gang(bane). Hvis det skjer noe galt når man passerer 140 km/t så er utfallet så sikkert at det er ikke morsomt lengre. 0-80 eller 0-100 gir mye mere kick. Hvis man har en bil som klarer 0-100 på 4 ett eller annet så er følelsen ubeskrivelig morsom. Man får en fin "blackout" og tunnelsyn som gir mye mer enn hva redsel for å kjøre i høy hastighet.

 

Å trimme en sierra til 500 hk gir deg bare utgifter og bilen blir stående mere på verksted enn på veien. Bedre å velge ett nivå der motoren og bilen faktisk tåler effekten og tåler å bli brukt.

 

Sierra er og blir en sierra, og jeg hadde drite på meg skulle jeg ha sittet på i over 250 med en slik, mens en ferrari eller tilsvarende har jeg kunnet sovet i mens de kjørte 300. Sierra er ikke laget for høy hastighet helt enkelt, mens sportsbiler er laget for det

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke dette med å få den til å gå i 300. Leste fast ford for mange herrans år siden. Der var det en i england som gikk motsatt vei. Han hadde vel 700-800 hk i sin sierra. Men hadde hadde drevet om gear kassen så den hadde toppfart på 200. Men han nådde da også 200 usansynlig fort.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du foresten en Sierra Cosworth som kjører 201,8 MPH noe som vil tillsi ca 325 km/t

 

PIyImQ6vcGw&feature=related

 

Her er en som gjør 206,1 MPH eller ca 331km/t

 

Gvkk7GENhHk&feature=related

Endret av Kong-Erik J

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hastigheter på 300 km/t er så klart fullt mulig. Og de som tilsynelatende tror at Chassiet på Cosworth Forder er det samme som på standard biler har gått glipp av store ting. En topphastighet på 250 km/t på f.eks en standard tredørs Sierra fra `86 hadde jo i praksis vært galemattias..

 

Men er helt enig med dere. Jeg forstår heller ikke hensikten med å oppnå en topphastighet på 300 km/t. Har selv en Granada, godkjent ombygd med 2,9 24V Cosworth motor. Tunet, men effekten er riktignok langtfra nok til en topphastighet på 300 km/t. Åkkesom, hvor mye over 200 km/t den klarer er helt likegyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår