Gå til innhold

Terjes Audi 80 - Til salgs!

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Måtte nesten lage en tråd om den andre bilen og.

 

Ikke så veldig spennende, og jeg har ikke spesielle planer med den, men greit å ha en liten tråd med småting jeg har gjort/skal gjøre samt spørsmål om diverse problemer som dukker opp:)

 

Bilen er en 1992-modell 80 Avant med 1.9l TDI på 90hk. Har hatt den i snart 3 år og det er min første bil, still going strong!

 

Holder på med litt fiksing for tiden siden den ikke er helt i toppstand, noe jeg har planer om at den skal være. Har nettopp fått byttet skiver og klosser rund baut, samt høyre caliper fram, og du verden for en forskjell det ble på bremsekraften! Kanskje ikke så rart siden frambremsene var helt nedslitt, systemet var dårlig luftet og den ene caliperen var lekk:thumb

 

Byttet girkasse på den i fjor vår siden den gamle tok kvelden. Klarte å herpe synkronringene i 5-giret, og deretter ballet det på seg. Det hele endte opp med at 3-giret forsvant, altså det var som å sette bilen i fri, som medførte at den skranglet og kaklet i alle gir. Sikkert pga. at 3-giret lå i småbiter inni girkassen...:tannløs:

 

Har slitt med at bilen rister noe grenseløst på tomgang/lavt turtall etter girkassebytte, håper noen har tips ang. det. Har fått tips om at det kan komme av at clutchen ikke er helt sentrert, men er litt usikker på det selv. Innspill?

 

Skal på huggern i nærmeste framtid på leting etter åpnemekanisme til bakluka, siden overføringa inni luka er knekt på mystisk vis. Utvendig åpner på passasjerdør bak er også defekt, så både den og bakluka kan kun åpnes innenfra. Om noen i nærheten har noen deler liggende er det bare å ta kontakt. Trenger og nytt blinklys og hovedlys på venstre side etter en krangel med en hekk;)

 

Håper på oppholdsvær i morgen(søndag) slik at jeg kan polere bilen da det trengs sårt. Den er så grov i lakken at et pussepapir ville vært misunnelig.

 

Dette ble en lang tråd, beklager. Skal lette lesingen med noen bilder om ikke lenge:) Det er ikke mye å se egentlig, bilen er dønn original, bortsett fra felgene som forrige eier monterte, samt at jeg har fjernet TDI-merket for et litt mer cleant utseende:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle bilder, men ingenting annerledes bortsett fra skaden på venstre side av fronten.

 

*Bildene blir lagt til på nytt senere*

 

Ikke mye å vise til, men håper på litt respons likevel:)

Skal få nye dekk når jeg får råd. Har lyst på 17" felger og, men det får bli hvis jeg får de kastet etter meg. Er kun 205/55 16 som står på nå. Greie felger, men fryktelig kjedelig!

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So far so good:

DSC00664.jpg

 

Så på tide med en velfortjent pause!:D

DSC00665.jpg

 

Ferdig!

DSC00668.jpg

 

Fjernet bakrutevisker og TDI-merke:

DSC00667.jpg

 

Etter 1/4 av panseret. Du kan si det var nødvendig med polering:)

DSC00666.jpg

 

Skaden foran:

DSC00661.jpg

 

:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Kjøpte den hos en lokal bilrekvistita for en stund siden, som nå er slått sammen med Bilxtra. Hvis ikke Bilxtra har, kan det hende at CDCardic har, husker at den gamle butikken førte CDCardic-varer. Betalte 12,- elns:)

 

Må vel til å kjøpe meg nye baklys og. Det ene er fullt av vann og det andre virker ikke:(

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært på huggern i dag og funnet meg ny hovedlykt, blinklys instruksjonsbok og åpner til bakluka:)

 

Litt dumt at den hovedlykta jeg fant ikke hadde el.just. av lys, men skal prøve å flytte motoren fra den gamle lykta. Alt annet fungerer ihvertfall, men når jeg skulle rette litt på det høyre blinklyset, klarte jeg å knekke den siste klipsen som holder den fast. Forbanna møkk!! Blir vel så jeg kjøper nye blinkers.

 

Fikk bytta åpneren til bakluka og, så nå kan den endelig åpnes utenfra(etter 1,5 år):)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

På tide med en oppdatering!

 

Har et problem med førersetet, det er helt skjevt og løst på høyre side, akkurat som om noe er knekt inni stolen. Prøvde å ta av justeringshjulet og kikke inni, der fant jeg ut at en skrue manglet. Tok så den samme skruen fra passasjersetet og satte i, uten forbedring. Skulle finne med ny stol på huggern, men den var likedan, er dette en gjenganger på disse bilene? Er helt forjævlig å kjøre med, siden man ikke kan lene seg bakover uten å ødelegge ryggen.

 

Tips?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har planer om å finne nytt, men utvalget på huggern er heller dårlig siden rutene som regel er knust osv. Tenkte bare å høre om noen hadde vært borti noe lignende:)

 

Bildene ble flyttet til en annen mappe på Bøtta, så jeg må legge de til på nytt..

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka så om rutene e knust?? finn deg et nyere sete... å legg inn bildr på nytt :) lyst å se en audi 80 me 1,9tdi..

 

Er du full?;) (så kommentaren din ang. ratlook og RS-fangere...;))

 

Knuste ruter betyr våte/mugne/skitne seter samt at sannsynligheten for glass i ræva blir ganske stor.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer noen bilder snart:)

 

Har helt originale lamper med hvite blinkers. Det er elektrisk justering også, men har ikke fått montert motoren på den ene etter jeg bytta. Hadde blitt veldig pent med de lyktene dine, men har egentlig ikke råd til å koste på noe jeg strengt tatt ikke trenger(ennå):)

 

Har forøvrig problemer med baklyktene og tåkelys bak. Det er kun bremselys, ryggelys og blinklys som virker. Bytta pære i det jeg tror er tåkelys, men det virker fortsatt ikke. Bremselys og kjørelys er vel på samme pære, så jeg skjønner ikke hvorfor kjørelysa ikke virker. Sjekka sikringene, men er ustø på tysk og fant ingen som var gåen. Har hatt lekkasje i bakluka, kan dette være årsaken? Trenger sårt hjelp til dette siden bilen er i daglig bruk. Kjedelig å bli stoppa uten kjørelys bak:(

 

Noen som har tips til hvor jeg kan begynne å lete etter feil?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår