Gå til innhold

Kjøpe bruktbil!

Ranger emnet


vidar1991

Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Jeg vurderer å kjøpe meg bruktbil fra en privatperson, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål!

 

Det er snakk om en Audi a4 fra 1996. I annonsen står det at den har gått 23600 km, og at service er fulgt til punkt og prikke av merkeforhandler. Bilen er EU-godkjent og framstår i teknisk veldig god stand. Lurer på om det er noen bilkyndige her som vet litt i forhold til hvor langt den har kjørt osv.

 

Spørsmål 1: Hvor langt kan jeg forvente at denne bilen går når den allerede har kjørt 236000 km?

 

Spørsmål 2: prisen ligger på 26000 kroner, hinter det litt til at noe ikke er som det skal? (syns det virket veldig billig)

 

Spørsmål 3: Har hørt mye om at det er smart å høre om selger er villig til å sende bilen på naf-test før man kjøper, er dette en stor fordel?

 

på forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

 

jeg vet at registerreim nylig er byttet, samt at bilen tidligere aldri har hatt problemer på dette området. Så hvis vi går ut i fra at bilen er pent behandlet & vedlikeholdt, og service er fulgt opp som den skal, hvor lenge kan bilen da potensielt gå? (regner ikke med et eksakt svar, men sånn ca) =)

 

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er håpløst å svare på det. En bil kan gå evig bare man bytter ut deler underveis. Det er når kostnaden overstiger verdien at de fleste gir opp. Men selv en Audi bør tåle noen km med bra vedlikehold. Så lenge karosseriet er ok er det ikke noe problem

 

26000 for en 14 år gammel bil som har gått såpass er vel ikke spes billig. Kompis kjøpte en 2000 A4 for 35.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordelen med disse bilene er at det er så LATTERLIG mange av dem at om noe skulle gå i stykker er det ikke noe problem å få tak i deler, i tillegg finnes det et godt utvalg av deler til gibortpris på ebay! Du må forvente at det blir litt småmekking på disse tyske bilene, så det beste er å skru selv, eller kjenne noen som skrur billig :) Du får ikke en problemfri bil, men comfort og tysk kvalitet på godt og vondt!

 

Sjekk så ikke det er noe slitne ledd i forstillinga, for da er det bare å prute for det er dyrt om man kjøper deler i norge og skal leveres bort på verksted!

 

Reg reim intervallen ligger på 120000 eller 6 år om jeg ikke tar helt feil..

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår