Gå til innhold

Beinet1`s pickup tråd

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har du flere bilder av rustarbeidene? Regner med du måtte ta hjulhusene bak om de ikke ble fikset for flere år siden. Hvor ille var det egentlig foran bakhjulene? Regner med min er bra kjeks der nå også. Andre steder?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere bilder av rustarbeidene? Regner med du måtte ta hjulhusene bak om de ikke ble fikset for flere år siden. Hvor ille var det egentlig foran bakhjulene? Regner med min er bra kjeks der nå også. Andre steder?

 

Hei,

 

Det var dette området som var det verste:

DSC00464.jpg

 

Typisk med disse bilene er at det ruster i plateskjøtene i bakre hjulbuer og i plateskjøten mellom baksjerm og kanal foran bakhjulene. Alt dette kunne vært hindret hvis bilene hadde fått en skikkelig omgang hulromsbehandling fra fabrikk. På min bil hadde det rusta hull i kanalen der baksjermen var festet. Som du ser av bildet, så måtte jeg kappe ut litt av baksjermen, sveise igjenn hullet i kanalen og sveise platen tilbake på plass. Ellers så måtte jeg sveise begge kanalene både fremme og bak. Støtdempertårnene bak trenger en liten omgang de og, men er egentlig ikke så gale. Resten av bilen var typisk lakkrust fra steinsprut osvosv. Nå er kanaler og hulrom på bilen sauset inn med Biltema sin hulromstectyl. Det gikk med 4 liter, og bilen dryppet tectil i 2 dager etterpå :) Sprett ny frontrute er og montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårnene bak var noe av det første som dukket opp på så å si alle pickuper. Også der er det mangelfull eller manglende fuging og tectylering på hjulsiden som har skylden.

 

Du må ikke finne på å kjøre uten tårnstaget i motorrommet. Da kan du regne med at frontruta sprekker iløpet av dager. Bilen er generelt ganske fleksibel. Det knirket i frontrutelista mi da jeg skulle over en 5-10cm brøytekant/høydeforskjell inn på gårdsplassen fra vegen. Apropos; ruteramma mi hadde også rust, bare etter en håndfull år.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Da var de kommet farge på fangerne og disse er montert på plass. Videre arbeid med prosjektet blir lagt på is en stund siden talmodigheten til kona har komt til veis ende. Jeg må likevel si at jeg er fornøyd med resultatet så langt. Det ble jo en helt annen bil... Satser på felger til våren :)

 

DSCN2643.jpg

 

DSCN2644.jpg

 

DSCN2645.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei se der ja. Det ble som en ny bil jo. :thumb Hvis det er sjeldent du kjører taterlass slik som på første bildet kan du med fordel skru av bakrutegitteret og gjerne legge på så mørk film du selv føler for.

 

Åssen stand er presenning og karmer i rent visuelt etter +/- ti år på vegen?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
hvorfor valge du orginal-fargen når du først skulle lakke omigjen hele bilen? :P

 

Det hele var snakk om pris. Hvitfargen som er brukt er en Mercedes lastebilfarge som lakkereren hadde liggende i bøtter og spann. Jeg fikk derfor billig lakk :) Denne er mye hvitere enn orginalfargen som er mer kremhvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da var EU-kontrollen i boks :) Nye støtdempere fremme og nye bremser bak var det som skulle til. Registerreima + strammehjul ble byttet i samme slengen, og dette var tydeligvis på tide. Vurderer nå å selge bilen da det er veldig tungvint å kjøre hjemmom etter jobb for å bytte bil slik at jeg kan hente ungene i barnehagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår