Gå til innhold

Basser'n kutter ut ved bruk av bil

Ranger emnet


Linnern

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Starter med å si at jeg er grønn når det gjelder bil, men kompisen min som jeg nevner lengre ned har mer kunnskap enn meg dukenukem

 

Hører mest på Dubstep/Hiphop/Reggae med anlegget!

 

Jeg har en 94' VW Golf III TDi som jeg akkurat har bytta forsterker på. Bruker en urgammel Pioneer-spiller og i bagasjen har det i +- ett halvt år nå ligget en gammel Sony Xplod med en latterlig dårlig forsterker til. Det fungerte helt fint, ingen ulyder eller noe sånt, bare det at den ikke klarte å utnytte bassern til det fulle da. Men en dag bestemte jeg og en kompis oss om å bytte til en ny forsterker (1000W rms). Dytta den inn i bagasjen, stilte på den, og kjørte anlegget på fult, og dette slo da greit nok.

 

Men når jeg starta motoren og begynte å kjøre, så var det noen ganger bassern ikke slo, man hørte litt sånn knitring, også kom det ikke bass der det skulle. Så jeg snudde, og viste dette til min kompis, og han foreslo at jeg kjøper nye strømkabler, greit nok, siden de jeg hadde fra før var nesten like tynn som en nål.

 

Så jeg kjøpte en hageslange av en strømkabelkabel for omlag 600 spenn med jording, 80 ampær sikringer og "sikringsboks". Kobla til denne da, og funker som en drøm, men, slo på motoren og den var likedans...

 

Noen som har en idè om hva dette kan være? Vi tenkte det kan være punktet vi bruker jording på, men det funket helt smooth med den 10 ganger dårligere forsterkeren. PS: Jeg skal få inn mer spesifikt hvordan bass/forsterker/kabler det er!

Endret av Linnern
Leste at man bør ha med hva slags musikk man hører på
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte det kan være punktet vi bruker jording på, men det funket helt smooth med den 10 ganger dårligere forsterkeren. PS: Jeg skal få inn mer spesifikt hvordan bass/forsterker/kabler det er!

 

 

HUSK; Jording er MINST like viktig som pluss kabelen. Husk også og bruke minst like tykk jordings kabel som strømkabelen.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bagasjerommet, rundt en skrue med mutter på. Denne "skruen" stikker opp fra flaten til høyre i bagasjen. Dette var det maling på før, men har brukt en slipe-maskin og fått bort det meste.

 

Ok, du kan jo teste ut festet til sikkerhetsbelte, Da denne går rett i karoseriset. Verdt et forsøk vertfall. :polish::polish:

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår