Gå til innhold

Max KM-stand Audi TT ??

Ranger emnet


TT1993

Anbefalte innlegg

Hei, alle bilentusiaster!

 

Jeg planlegger å kjøpe en Audi TT neste år og har begrenset med kapital. På finn.no finnes det rundt 100 TT'er d.d, men få i min målgruppe (100 000 - 120 000 kroner). Jeg ser at det er store avvik i forhold til KM - stand og har da følgende spørsmål;

 

Hva kan anses som en max antall kjørelengde for en 1,8 liters 98 - 00 mod. Sett at det ligger fra 180 000 - 240 000 km.

 

(Jeg beklager inderlig dersom denne tråden er feilaktig postet, men utifra det jeg har lest tror jeg dette skal være ganske riktig (?))

 

Takker på forhånd for seriøse svar!

Endret av TT1993
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier en fisk? ;)

 

Ikke at jeg er noen Audi-fantast, men generelt er jeg lite skeptisk til biler med høy kilometerstand hvis servicer er fulgt og bilen er tatt godt vare på.

Min tidligere 406 Coupe hadde gått 327.000 km når jeg solgte den, men var i vesentlig bedre stand enn andre 406'er jeg har hatt som hadde gått halvparten. Her var alle servicer fulgt, og bilen var stort sett langkjørt. Det er uten tvil den beste bilen jeg har hatt.

 

180.000-240.000 bør ikke være unormalt for en 12 år gammel bil. 240.000 er 20.000 i året, altså litt over gjennomsnittlig kjørelengde.

 

Hva som er max for en TT får en med Audi i blodet ta seg av og svare på ;)

Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6

X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier en fisk? ;)

 

Ikke at jeg er noen Audi-fantast, men generelt er jeg lite skeptisk til biler med høy kilometerstand hvis servicer er fulgt og bilen er tatt godt vare på.

Min tidligere 406 Coupe hadde gått 327.000 km når jeg solgte den, men var i vesentlig bedre stand enn andre 406'er jeg har hatt som hadde gått halvparten. Her var alle servicer fulgt, og bilen var stort sett langkjørt. Det er uten tvil den beste bilen jeg har hatt.

 

180.000-240.000 bør ikke være unormalt for en 12 år gammel bil. 240.000 er 20.000 i året, altså litt over gjennomsnittlig kjørelengde.

 

Hva som er max for en TT får en med Audi i blodet ta seg av og svare på ;)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

som sagt ovenfor her ville jeg ikke vært skeptisk til å kjøpe en som har gått 200-220.000 så lenge servicer er fulgt og det ser ut som bilen har blitt tatt godt vare på. Se på setene hvor mye de er slitt og prøv bilen godt før du kjøper den. kjør i humper, krappe svinger o.l for å høre etter ulyder eller "vandring" i foringer og lignende.

Jeg kjøpte meg en TT 225hk quattro nå på lørdag som har gått 210.000. den er veldig tight og fin :-) Ingen tegn til at motoren svettet olje eller var sliten. Den var heller ikke blitt slapp etter alle de kjørte kilometrene.

 

Det hjelper lite å kjøpe en bil som har gått 70.000 hvis den har blitt behandlet som søppel:P

 

Håper tipsene hjelper deg og lykke til med letingen etter bil!

 

TT er hvertfall en sinnsykt morsom bil å kjøre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hvor mye en TT kan kjøre og hvor bra stand den er i selv med høy kilometerstand er alt avhengig av eieren. hvis du tar vare på bilen din og tar den regelmessig på service og skifter ut slitedeler så skal ikke høy kilometerstand ha noe å si. VAG motorer generelt tåler mye, men selvfølgelig de gir opp når eieren ikke bryr seg.

 

derfor..finn en bilenthusiast som selger en TT og undersøk bilen grundig, så er du sikret en god og driftssikker bil:)

 

Har en TT selv som har kjørt 203 000km... ikke en eneste ulyd, går glimrende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår