Gå til innhold

Ranger emnet


greasemonkey

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke, men siden du ønsker svar av de som titter innom og ikke har et clue så tok jeg meg bryet å google litt. Fant mange tråder rundt om på fora...og flere grunner nevnt, men olje var ofte nevnt som grunn til selve fargen blå. Også fant jeg denne tråden, uten at jeg vet om det er relevant;

http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=1979&sid=0f1226e6febe221c498126ef1516cc3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Mazda :)

Stengt gasspjeld fører til høyt vakum i innsug, og i kombinasjon med litt slitt motor fører dette til at litt olje draes inn via veivhusventilasjonen. Når man da åpner spjeldet forbrennes oljen, og røyken kommer. Vanlig også på eldre Volvo.

 

Ikke så mye å bry seg med, kan jo prøve litt tykkere olje

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres for meg ut som ett klassisk eksempe på dårlige ventiltetninger.

Så lenge ikke oljeforbruket eller fusking pga olje på plugger eller brente ventiler er noe problem, bare kjør..

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter? Disse er kjent for høyt oljeforbruk ved ventiltetninger og stempelringer. Kan faktisk forekomme på motorer som ikke har gått så mye, men hvis du ikke har et voldsomt oljeforbruk og den bare ryker når du bremser på girene så er det nok ikke farlig. Du kan jo prøve å rense innsug og sjekke at alt av veivhusventilasjonsslanger er rene og ikke tette.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår