Gå til innhold

1991 100 2.8 døde

Ranger emnet


Audi1991

Anbefalte innlegg

Skulle bare kjøre hjem fra en kompis ei natt i forrige uke, en kjøretur på 500m. Det hadde regna rimelig mye et par dager, og bilen hadde allerede vist at hun var misfornøyd med å bli maskinvaska (vann ut fra varmeapparat og egen dam i kanalen bak motorommet. Nå er alt tørket og fint. Kommer meg 100 meter fra huset hans, og bare trillet på tomgang nedover bakka. Så døde motoren, og det var ikke snakk om å få fyr på den igjen. Kinna helt fint, men plutselig stoppa starteren å gå rundt, så jeg tenkte det var dårlig med batteri. Så da var trillstart neste forsøk, men siden det var vått og glatt så låste bare hjula seg.

 

Fikk tauings hjem, og pga klikking fra releet til bensinpumpa, tenkte vi det kunne være tett filter eller så. Nytt filter er satt inn, men det bare fortsatte. En jeg kjenner (som kan endel bil av den gamle skolen), mente at jeg var for snill når jeg hørte starteren slå og få mye motstand. Så han klinte til og til slutt dro motoren rundt. Nå høres ikke motoren ut som før når det kinnes, så jeg frykter kompresjon og det som værre er. Bilen har fungert konge siden vi bytta clutch i våres en gang.

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker, men tror hjærnen sitter utsatt til på disse (hvis det er C4 karosseriet). Når dreneringen ved varmeapparatvifta er tett kan det visstnok komme vann ned på hjærnen til motorstyringa og lage store vanskeligheter (les: ødelagt hjærne).

 

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil.

 

 

Mvh movikong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg se på. Da lurer jeg på hva boksen under baksetet er for noe? den har en plugg (ligner på nettverkskabel) som kan plugges i noe.

 

EDIT: foresten så var det vann under det setet også. Derav problemet med dugging av rutene med en gang det ble under 15 grader ute.

Endret av Audi1991
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut en plugg og se etter gnist.

Ingen gnist, feil med hjerne eller tenningsanlegg.

Har du gnist, se etter problemer med drifstofftilførselen.

 

Gjør gjerne dette først, så tar du det derfra...

 

Vær forsiktig når du gjør dette så du ikke får støt. Hold også den delen av pluggen som skal til Jord/gods godt fast mot jord slik at du ikke mister jordinga; vet ikke hvordan det er på Audi, men på noen biler kan tenningsforsterkeren ryke hvis pluggen mister jordinga. Lykke til.

 

 

mvh movikong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

det høres ut som det samme problemet som jeg hadde for noen uker siden.. jeg har en 2,6 liter så vet ikke om det er helt det samme.. men det hadde pøsregnet en hel uke, og når jeg skulle hjem fra jobb på fredagen så ville den ikke starte.. startmotoren gikk rundt, men den ville ikke tenne.. prøvde alt mulig, og endte med at naf måtte hente meg, (siden jeg har automat) :P når jeg hadde den på verksted sa de at det var en halvleder som ga spenning til coilen som var ødelagt.. delen kostet 1750,- eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært litt til og fra bilen i det siste. Klikkinga i releet er den samme, men har prøvd å tjuvkoble det. Da gikk bensinpumpa som normalt, men den kutter ikke. Det tyder vel på at den ikke får bygd opp trykk. I tillegg skal det sies at bilen ikke har gnist heller. (det kommer litt bensin til regulatoren og rundt, men pluggene er knusktørre).

 

Begynner å bli rimelig bekymra igjen fordi det har kommet en stygg pipelyd når jeg kinner, antagelig pga. endel kinning (og da blir den jo ikke smurt).

Endret av Audi1991
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår