Gå til innhold

Pioneer \ Cooper

Ranger emnet


Sigillum

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med montering av bilstereo i min Cooper R50

 

Brukte helgen på en liten oppgradering;)

 

Monterte en Alpine CDE-111RM som matcher utrolig bra med den originale belysningen

 

Frontsettet falt på Pioneer TS-E130CI som spiller krystallklart i den lille kupeèn, Kjører alt rett på spilleren og det er knall lyd!

 

Måtte også få inn litt mer trøkk uten at dette skulle ta for mye plass , så det ble en aktiv sub fra Piooner TS-WX77 som overgår all forventning!!! den lille flate subben bygger ca 8cm og er som skreddersydd til bilen. Helt rått! etter min mening har dette et nesten perfekt lydbilde. Anbefales sterkt hvis det er noen der ute som skal oppgradere:):):)

 

Komplett pris på alt :

 

Spiller: Alpine CDE-111RM : 1200,- (Torshov Bilrekvisita)

Frontsett: Pioneer TS-E130CI : 1399,- ( Torshov)

Sub: Pioneer TS-WX77: 3999,- ( Torshov)

 

( Bestilte Subben fra tyskland, Ebay = 1900,- ;)

 

 

Gøy og hørt andre erfaringer på montering:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv oppgradert mitt anlegg i min cooper s r53, synes liksom at originalstereoen var litt for sped. (ikke harman kardon) Tenkte lenge på den subben du akkurat har installert i og med at det virker som den passer veldig bra inn. Var innom torshov for å høre på den, men synes ikke den ga fra seg riktig nok lyd der i lokalene. (vet at dette forandrer seg veldig når man putter det inn i en bil, men turte alikevel ikke ta sjansen. i tillegg synes jeg den var dyr der).

Etter mye leting endte jeg opp med følgende utstyr:

 

Pioneer Cd spiller: DEH-P88 RS-2 5998,- veil.

Pioneer forsterker: PRS-D420 4-kanals klasse FD forsterker 4998 veil.

 

Seas Lotus Performance komponentsett forran, tilbud hos eltek: 2999,-

Seas Lotus SW300 subwoofer: 3495 hos eltek.

 

+ kasse til sub og kabler.

 

Har forresten ingen radio for øyeblikket, noen som vet hvor de har overgang til pioneer spillere?

 

Måtte ha Spacere forran for å få plass til høyttalerene i dørene, men fikk alikevel akkurat på dørtrekkene igjen. :)

 

Den største utfordringen jeg hadde var å få trukket nye kabler fra forsterkeren min og ut i dørene forran. Tro det eller ei, men det er ganske trangt inne i dashbordet på en mini :blunk:

 

Veldig fornøyd med lyden! Selv om det ikke blir plass til så mye bagasje da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også byttet ut mitt anlegg...

 

Bruker orginal spiller, for at det skal se mest mulig orginalt ut.

 

Bake har jeg:

Alpine SPR-69C Type-R Series 6x9" 300 Watts 2-Way Speakers (der orginalhøytalerene sto)

 

Framme har jeg: Alpine SPR-17S Type-R Series 6-1/2" Component 2-Way (med delfilter og tweeter)

 

Forsterker: Alpine PMX-F640 4 channel 640w (ligger under passasjersetet)

 

Og så en slik paddeflat Pioneer sub i bagasjerommet...

 

 

Spiller mildt sagt VELDIG GODT! (å da mener jeg godt og ikke bare bass som dei fleste rånera har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også byttet ut mitt anlegg...

 

Bruker orginal spiller, for at det skal se mest mulig orginalt ut.

 

Bake har jeg:

Alpine SPR-69C Type-R Series 6x9" 300 Watts 2-Way Speakers (der orginalhøytalerene sto)

 

Framme har jeg: Alpine SPR-17S Type-R Series 6-1/2" Component 2-Way (med delfilter og tweeter)

 

Forsterker: Alpine PMX-F640 4 channel 640w (ligger under passasjersetet)

 

 

 

Og så en slik paddeflat Pioneer sub i bagasjerommet...

 

 

Spiller mildt sagt VELDIG GODT! (å da mener jeg godt og ikke bare bass som dei fleste rånera har)

 

 

 

 

 

 

Hmmmm....tenkte også og bytte ut 6*9erne...

Men var dette mye jobb? Må man demontere hele bagasjerommet eller finnes det noen triks ? evt bilder:)???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....tenkte også og bytte ut 6*9erne...

Men var dette mye jobb? Må man demontere hele bagasjerommet eller finnes det noen triks ? evt bilder:)???

Ut med baksetene, så er det bare å ta av panelene på sidene så kommer en til høytalerene....

 

Å jeg vil virkelig ambefale dere å bytte ut de, spiller noe voldsomt med skikkelige høytalere! (på forsterker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår