Gå til innhold

Chip tuning til Audi A4 1.8T?

Ranger emnet


Audi A4 1-8TQ 2005

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en Audi A4 1.8TQ 2005 model som er for øyeblikket helt orginal. Den har originalt 163 hk, men jeg kunne tenkt meg å installert en chip for å få noen hk ut av den. Har lest litt rundt på nettet og med en riktig chip kunne jeg fått ca. 210 hk ut av den + noe økt dreiemoment. Har dere noen tips eller anbefalinger angående dette? Chip anbefalinger? Tips til annen tuning? Negative/positive sider?

 

Takk på forhånd!

Never drive faster than your guardian angel can fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kan anbefale BSR sin ppc-tuning (ikke såkalt powerbox). Her omprogrammerer du hjernen enkelt selv på 5 min ved tilkobling til diagnosekontakten i bilen. Fordelen med denne er at du når som helst kan stille den like enkelt tilbake til original stand. Koster litt mer, 7.900,- SEK. http://www.autopower.no forhandlet disse tidligere, men har nå sin egen versjon. Ellers kan du se på http://www.bsr.se. Disse gir 196hk/322Nm. Tror ikke du kan forvente så fryktelig mye mer med reelle tall, da det er en ganske liten turbo på disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Uten at jeg har fantastiske gode idé datasprut .

Forvente kjøre på mye høyere trykk enn 0,4, så WG bør ikke åpne så?

Lambda bør stå før turboen i dette tilfellet, selv om jeg ser det som usannsynlig at suger inn luft, noe som heller ikke bør regulere etter lambda ved full belastning.

Tenning Bank kommer ut av High Dynamic Range-komprimering, eller tenning i forhold til oktantall.

En mager blanding kan forverre dette.

Hvor å få litt luft før lambda, vil det bli rikere blanding.

Tenk om du er på et litt for høyt Fortenning, og kanskje det regulerer blandingen litt for treg når trykket synker som du får opp tenningsbank.

Prøv å gi den litt lavere Fortenning og / eller litt mer mat rett før de kommer.

Hvis dette skjer uavhengig av gass stilling?

NoorAlamShahzad

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår