Gå til innhold

Er passe ny og har noen spørsmål om div utstyr/komponenter jeg har kjøpt.

Ranger emnet


Mariussagen

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av nytt frontsett, cdspiller, basser og forsterker. Har bygd en kasse til bassern etter volum som er anbefalt til basseren.

 

Utstyr:

 

Rockford Fosgate P3D412 : http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=743&idkategori=74&kat_name=&prod_name=KUPP!!%20Rockford%20Fosgate%20P3D412%20KUN%202%20STK&startrow=36

Digital Monoblokk 5200 watt max : http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=156&idkategori=102

MDS Fanatic FCS625 : http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=406&idkategori=97&kat_name=&prod_name=MDS%20Fanatic%20FCS625&startrow=12

SONY CDX-GT35U : http://www.bestbilstereo.no/index.php?nr=90&case=4&id=96&idkategori=76&kat_name=&prod_name=SONY%20CDX-GT35U&startrow=24

 

 

 

Mål på kassen er: (Lukket kasse) 45x45x25 (HxBxD) Den er bygd i 19 mm MDF plate men tenkte og kanskje legge 12 mm spon inni. Er det nødvendig eller skal jeg legge isoleringsmatte inni? Fungerer det med bare MDF platen i seg selv?

 

Noen som har formeninger om det som har blitt kjøpt?

Hadde egentlig lyst til og bygge basseren ned hvor reservedekker står for og spare plass men hørte at det var mye styr. Nå setter jeg bare forsterkeren der.

 

Mye spørsmål med engang men er bedre og få svar, Kan hende jeg poster noen flere spm i denne tråden.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei igjen. Er ferig med hele anlegget og legger ut bilder i morgen tenker jeg men lurer på om dere har noe erfaring med Frontsettet jeg kjøpte. Føler at der er sykt RÆVA.... Høres veldig dødt ut. Orginal anlegget var bedre. Noen som vet om jeg har mulighet til og klage. Få igjen pengene for det eller noe lignene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du justere litt på delefilteret til komponentsystemet?

Kva slags innstillinger har du på spiller?

Har du ikkje forsterker til komponentsystemet?

 

Skal du ha god lyd, er vel ikkje Mds og Sony på topp.

Du skulle ha laget ein tråd før du kjøpte delene

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er noen justerings muligheter på delefilteret.

På spillern har jeg ikke noe spesiell innstilling, jeg har stilt inn low på litt forskjellig (-4) til 0 og mid på 0 og hi rundt 0 til + 4. Har prøv mange forskjellig innstillinger på spillern.

 

Grunnen til at jeg kjøpte sony spiller var fra en annens anbefaling.

 

MDS var fordi jeg trudde det meste på bestbilsterio var "bra"

 

 

Takker for alt av hjelp.

 

Noen tips til bra frontsett og spiller til ca samme prisklasse.

 

Har ikke egen forsterker til komp settet men er ganske sikker på at det ikke er noe problem. Har RF T1693C 6x9 bakhøytalere og spillern klarer og dra de ganske høyt. Når jeg prøvde frontsettet tok prøvde jeg de både sammen med bakhøytalerene og alene. Ingen forskjell.

 

 

Jeg har ikke mye peiling på dette så har fått endel hjelp fra kompiser men vet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDS var fordi jeg trudde det meste på bestbilsterio var "bra"

En nettadresse er ikke spesielt forpliktende juridisk sett ang. hva nettsiden faktisk inneholder. Isåfall burde vel wvw.verdensbestebilsterosjappemedverdensbestebilstereoutstyrbilligbilligbilligforf--n.no vært norges ledende nettadresse for bilstereo... ;)

 

Du fikk montert høyttalerne godt og tett i fordørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår