Gå til innhold

Valg av første "voksenbil"

Ranger emnet


EirinnBeirinn

Anbefalte innlegg

ligg unna audi ja...bare trøbbel... gå for volvo driftsikre biler som er skikkelig GODE og kjøre!

 

Har man lyst på trøblete bilhold går man for Audi.

 

Eneste jeg har hatt "trøbbel" med på 9 måneder med min er bensinpumpa.

 

Har hatt en haug andre Audier også. Ingen trøbbel på de.

 

Men derimot de 2 Japsene jeg har hatt, Mitsu og Toyota... Søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har flere kamerater som jobber på autorisert merkeverksted som sier at audi er bare trøbbel...eller bare blir jo og overdrive, men det er generelt mye trøbbel med audi, av litt eldre modeller, 2005 og oppover vet jeg ikke...en kompis som har en a8 har stadig problemer....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min samboer er ferdige med studier og skal avansere fra fransk søppel i 20.000 kroners klassen til en voksenbil. Og da må vi finne noe å prøvekjøre. Ettersom ingen av oss er fantaster så kan kanskje noen her gi noen tips?

 

Ihvertfall. Her er kravene:

1. brukt. ca 150.000 til 200.0000

2. må være litt sprek og ligge godt på veien

3. men bør vel (?) også kunne romme hunden og de fremtidige barna

4. lite reparasjoner

5. må ha forhjulsdrift (jeg hater alternativet)

6. bør egentlig også være stor nok til en normal size henger

 

Hittil står vi mellom en volvo og en form for skoda (som vi ikke har prøvekjørt, bare hørt positive ting om). Hva sier vi?

 

Vil nevne Saab 9-3! Greit vært trøblete for sabb, på grunn av amerikansk lederskap. But Saab is back. Her er et eksempel til dere:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23060487

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har flere kamerater som jobber på autorisert merkeverksted som sier at audi er bare trøbbel...eller bare blir jo og overdrive, men det er generelt mye trøbbel med audi, av litt eldre modeller, 2005 og oppover vet jeg ikke...en kompis som har en a8 har stadig problemer....

 

Ja, det er helt riktig at det har vært noe kvalitetsproblemer på Audi, men det var først og fremst på 90-tallet og noen få modeller rundt -00. Etter dette har både A4 og A6 fra ca -04 vært bedre enn gjennomsnittet. Tipper kompisen din har en A8 med 2,5 TDI og tiptronic. Det er spesielt denne motor og girkassen det har vært problemer med på eldre modeller. Disse ble bedre fra ca -04, like før den endte i graven med god grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med bærumsmann her..

 

man skal være forsiktig med å si at den og den bilen bare er trøbbel eller liknende.

 

Det fins mandagsbiler overalt, det er bruken som bestemmer hva man får.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lys av det siste året, så ville jeg holdt meg langt unna Toyota hvis jeg skulle hatt NY bil i hvertfall, hehehe. Verdensrekord i tilbakekallinger anyone? Holder forøvrig en finger på Honda Accord jeg og, fine og gode biler :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lys av det siste året, så ville jeg holdt meg langt unna Toyota hvis jeg skulle hatt NY bil i hvertfall, hehehe. Verdensrekord i tilbakekallinger anyone? Holder forøvrig en finger på Honda Accord jeg og, fine og gode biler :)

 

 

Det er da bedre at de kaller tilbake og retter opp etter seg, enn at de lukker øynene og overlater regningen til bileier som mange andre produsenter gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår