Gå til innhold

Pris for lakk produkter!

Ranger emnet


lassiiboiii

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal lakkere bilen min hos en lakkerer, så kan jeg kjøpe lakk selv. Dette er noe jeg har avtalt med han ;)

 

men det jeg lurer på er, hva trenger jeg for og lakkere en hel bil? da tenker jeg på alt fra grunning - klarlakk? og hvor mangen liter av hver enkelt :) ?

 

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal lakkere bilen min hos en lakkerer, så kan jeg kjøpe lakk selv. Dette er noe jeg har avtalt med han ;)

 

men det jeg lurer på er, hva trenger jeg for og lakkere en hel bil? da tenker jeg på alt fra grunning - klarlakk? og hvor mangen liter av hver enkelt :) ?

 

Takk for svar ;)

 

ser ikke for meg at du skaffer lakk billigere enn en lakkerer gjør :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja prisen vil jo variere ganske mye på hvilket merke du skal ha, og hvilken type lakk du skal ha, om det er tett lakk eller effekt lakk du skal ha.

Og hvor mye du trenger kommer jo også litt an på forskjelligt, er det en Fiat Uno eller en stor varebil du skal ha lakk til ? hvilken farge skal du ha ? noen farger har god dekkevne og krever lite lakk, mens andre igjen er ganske transparang og krever kansje opp mot 10-12 strøk for å bli bra, og så kommer det jo også an på om fargen du skal ha er 1 sjikts, 2 sjikts, 3 sjikts eller 4 sjikts.

 

Men ellers, så er det nok som wizzy sier, skal veldig godt gjøres at du klarer å skaffe lakk rimeligere enn lakkereren, men hvorfor spurte du ikke lakkereren om hvor mye han tror han trenger, og hvilke produkter han trenger for å lakke bilen din da ?

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke for meg at du skaffer lakk billigere enn en lakkerer gjør :)

 

jo eg skaffer lakk billigere til meg, enn det lakkeren kan gi ut te meg. er ikke snakk om hva lakkeren kan skaffe te seg selv ;)

 

 

men tebake te saken, eg ska ha rs blå oppå lyse grå :)

 

Når eg lakket bilen min sist, så brukte han 4 strøk for og dekke mørke grå farge :)

 

så regner med det vil bli ganske likt egentlig :)

 

 

men hvor mangen liter er et strøk ? på en a4 ? ;) sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo eg skaffer lakk billigere til meg, enn det lakkeren kan gi ut te meg. er ikke snakk om hva lakkeren kan skaffe te seg selv ;)

 

 

men tebake te saken, eg ska ha rs blå oppå lyse grå :)

 

Når eg lakket bilen min sist, så brukte han 4 strøk for og dekke mørke grå farge :)

 

så regner med det vil bli ganske likt egentlig :)

 

 

men hvor mangen liter er et strøk ? på en a4 ? ;) sånn ca?

 

regna med det var en "kompis" eller noe sånt jeg siden han gikk med på at du kom med egen lakk... :)

lakkpriser varierer like mye som det er produsenter og lakkerere har sine favoritter. Angående mengde så kommer det an på om det er stv. eller sedan osv., det er endel løse deler når det kommer til hellakk og det går med endel lakk :)

Heldigvis så dekker rsblå rimelig greit og det holder som regel me 2 strøk, regn med 3-3,5 liter base innvendig og utvendig på en stasjonsvogn. (kun etter egne erfaringer)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regna med det var en "kompis" eller noe sånt jeg siden han gikk med på at du kom med egen lakk... :)

lakkpriser varierer like mye som det er produsenter og lakkerere har sine favoritter. Angående mengde så kommer det an på om det er stv. eller sedan osv., det er endel løse deler når det kommer til hellakk og det går med endel lakk :)

Heldigvis så dekker rsblå rimelig greit og det holder som regel me 2 strøk, regn med 3-3,5 liter base innvendig og utvendig på en stasjonsvogn. (kun etter egne erfaringer)

 

Takk for svar :)

 

Dette er en sedan, jeg skal bare ta den utvendig:) så vil det da bli ca 2 liter tror du :) ? eller mindre ;) ? og hvor mye primer? og hvor mye klarlakk :) ? bare sånn ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Dette er en sedan, jeg skal bare ta den utvendig:) så vil det da bli ca 2 liter tror du :) ? eller mindre ;) ? og hvor mye primer? og hvor mye klarlakk :) ? bare sånn ca :)

 

Regn med minst 2,5 liter utvendig (dette er en lakk med 10-20% tynning, sikkens), da er det med maks 2 strøk og grunning som matcher fargen som var på bilen før. Bruk gjerne en annen lakktype da sikkens har det med å bli skjoldete.

angående mengde klarlakk så kommer det an på hva slags klarlakk du skal bruke og hvilken teknikk lakkerer bruker, så jeg tror du må spørre han du skal bruke :) primer kommer også an på hvor mye grunnarbeid det er på bilen, der det er sparklet og slipt ned til stål må det grunnes. Ikke glem syregrunning/EP-grunning før grunning :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår