Gå til innhold

Huseier skulle male huset, og tok BILEN MIN i samme slengen! Hjelp!

Ranger emnet


poliq

Anbefalte innlegg

Det der koster no mer enn 3000 for og fikse på en poleringssjappe.

Ville dratt til et lakkverksted og hørt ka man kan gjøre,og om det evt må lakkes.Få en takst på det o lever det til huseier,så får han bare punge ut.Ta pengene i egen lomme og fiks det selv;)

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der koster no mer enn 3000 for og fikse på en poleringssjappe.

Ville dratt til et lakkverksted og hørt ka man kan gjøre,og om det evt må lakkes.Få en takst på det o lever det til huseier,så får han bare punge ut.Ta pengene i egen lomme og fiks det selv;)

 

erru fjern eller? Lakkere pga det der??.. Boner du parketten hjemme HVER gang du søler brus på det eller?

 

 

En ganske BRA vaske/lakksjappe tar ikke stort mere enn 3-4lapper for grundig vask/rub og polering for en gjennomsnittlig personbil

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar lett 5-6000 for det på jobben. Huseier er helt klart økonomisk ansvarlig for dette! Uten tvil. Er mye av dette om dagen nå som det er bra værog mange som maler/beiser hus. Har tatt 5-6 stk denne sommeren og det blir sikkert fler.Godt det er ferie :-)

Gå inn på detailer club , garantert noen som kan gi deg tips om hva du skal gjøre.

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Brukte faktisk clay til å fjærne betongsøl på bilen min. grunn til at eg først og fremst fekk dette på bilen, var fordi eg køyrde gjennom ein tunnel der d pågjekk sprøyting i veggane. Dette låg seff restar att i vegdekket. Då eg var kommen ut av tunnelen oppdaga eg at bilen var heilt grå.

3-4 dager etter (skulle på reise med fly, så eg fekk ikkje sett noke på dette) vaska eg bilen. Brukte først avfetting, so spyling. Fortsatt var lakken full i nuppar. Vaska over bilen ein rekke gongar utan at d vart noke beidre resultat.

Sidan dette skjedde på ei strekning der d foregjekk vedlikeholdsarbeide, so prøvde eg meg på å få d dekka av MESTA, som var entrepenøren. De hadde ingen intresse for å være behjelpelege då de fekk høyre ka prisen var (4500,- for syrevask og behandling av heile bilen)

Gadd ikkje å krangle meir med de, so eg kjøpte like godt clay å gjor jobben sjølv. D tok meg 2 timar å gå over heile bilen (land cruiser 120), å da hadde eg handicap også (broten fot)

Det som kjennetegner til at når sånt skjer, er at du har lagt ned mykje timar i polering og voksing av bilen før uhellet inntreffer. Sjølv hadde eg stått å polert bilen min ein heil dag, å dere kan jo tenke dere korr slitsomt d er, hinkande på ein fot. I tillegg er d ein Arctic Truck, så den er jo mykje høgare å breiare.

Kamerat av meg hadde stått ute å polert bilen sin ein heil dag. Dagen etter kunne han finne bilen sin full i malingsprikkar. Då var d ein nabo av han som hadde funnet ut at d å røre maling med borremaskin å sånn stav som man brukar til å blande mørtel med, d kunne funke(!!) Så da måtte han kompisen min gjere heile jobben på ny med clay, polering og voksing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vel ha vært verre, hvis dere ikke hadde nypolerte biler? Jeg ser for meg at størknet griseri sitter mye bedre på tørr lakk enn voks. :)

 

Sant nok, men i og med at jeg skulle på ferie uka etter, rakk jeg liksom aldri å gjøre noe med det før dette inntraff: http://www.bilforumet.no/bilpleie/258406-bil-angrepet-flygende-gruslass.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann! Har du prøvd aggressive clay fra meguairs sin proff serie? Koster ca.800kr for boksen,veit at bilxtra skårer har dette i butikken sin,fordi jeg selv er ansatt der:) Dette er en ganske aggresiv clay som sagt,men er beregnet på å fjerne maling fra billak m.m Her er en link til clayen http://www.meguiarsdirect.com/product_detail.asp?T1=MEG+C2100

 

M.v.h

 

Bård Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den har jeg ikke prøvd, og kommer heller ikke til å gjøre det.

hadde jeg villet, kunne jeg ha tørka det bort med papir og white spirit f.eks, for så å ha polert opp igjen. men dette er jo flere måneder siden nå, så tipper at de flekken har fått herda skikkelig! (det er altså ikke gjort noe med det, enda!)

 

Vi får se hva som skjer med den andre saken først.. Blir vel lakkering ville jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår