Gå til innhold

Huseier skulle male huset, og tok BILEN MIN i samme slengen! Hjelp!

Ranger emnet


poliq

Anbefalte innlegg

Huseieren har nettopp malt huset- i en beige farge.

Den morgenen han startet sto min svarte leon parkert 70cm fra veggen, og jeg lå inne og sov.

Akkurat langs den ene veggen som var litt opptatt, startet han selvfølgelig å male..

 

Dette resulterte da i at jeg har fått meg ny PAINTJOB!

 

I grunn er hele høyre side dekket av små malingsdråper. Tak, vinge, ruter, dører og fangere.

 

dsc1581t.jpg

dsc1583l.jpg

dsc1585.jpg

Vanskelig å ta bilder av så små flekker, men jeg tror dere skjønner tegninga! :O

 

Problemet er ikke å få de bort, men å få de bort uten å ripe, eller måtte polere på nytt. Personlig tror jeg ikke det går.

 

Så, hva gjør jeg? :(

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer sikkert best under bilpleie. (moderator?)

 

Her er det nok greit å bruke clay.

Viss malingen er rimelig fersk, går det antagligt greit med ein mild clay.

Etterpå må nok bilen polerast og få beskyttelse. (voks og eller lakkforsegling)

 

http://www.detailersclub.no/artikler/guide/46-guide-bilpleie-for-dummies-20

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer sikkert best under bilpleie. (moderator?)

 

Her er det nok greit å bruke clay.

Viss malingen er rimelig fersk, går det antagligt greit med ein mild clay.

Etterpå må nok bilen polerast og få beskyttelse. (voks og eller lakkforsegling)

 

http://www.detailersclub.no/artikler/guide/46-guide-bilpleie-for-dummies-20

 

Tenkte på å legge den under bilpleie, men droppet det grunnet et poeng som blir nevnt nedenfor*. (men for all del, det er bare å flytte!)

 

Clay vil nok muligens ta det, men det har gått noen dager. Dette skjedde på mandag eller tirsdag.

Ble obs på en større, utgnidd flekk på diesellokket samme dag. I dag skulle jeg ut å se på denne/spørre huseieren, da jeg ble obs på resten! Og det var jo, uten å ta i, atskillig verre enn den ene flekken.

 

jøss for et forbanna naut... hadde gått rett bort og bedt han betale va en som må gjøres for og få den fin... er jo han som har skyld i dette...

copy that.

 

*Var litt det jeg lurte på da, kan jeg forlange å sette bort bilen på polering, og at han skal betale det?

 

Jævlig surt, mtp på at jeg har drevet og dullet litt med bilen i det siste, pga sommer og ferie. Brukte 11 timer på polering forrige søndag..

Endret av poliq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay tar dette.

Må du over på grov clay, kan dette lage merker i lakken.

Da er det greit med maskinpolering etterpå.

Har du kunnskap og utstyr til å fikse dette sjøl?

 

Har du pratet med huseiger? Her ville eg å krevd 2-3000,- for å fikse dette sjøl.

Eventuelt avtale med eit skikkeligt bilpleiefirma som tar dette og huseiger betaler.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay tar dette.

Må du over på grov clay, kan dette lage merker i lakken.

Da er det greit med maskinpolering etterpå.

Har du kunnskap og utstyr til å fikse dette sjøl?

 

Har du pratet med huseiger? Her ville eg å krevd 2-3000,- for å fikse dette sjøl.

Eventuelt avtale med eit skikkeligt bilpleiefirma som tar dette og huseiger betaler.

 

Har clay fra turtle wax liggende. Om denne er grov eller ikke vet jeg ikke. Har og maskin, polish og voks liggende.

 

Erfaring og kunnskap er det vel ikke akkurat overskudd av, men jeg er da blitt obs på en del ting, og skal vel få det til sånn noenlunde.

 

Men det mangler litt på lysten til å gjøre det om igjen da.. Det er vel neppe noe alternativ å polere halve taket etc., så blir det nok hele bilen om igjen, når man først er igang..

 

Kan jo prøve å forlange 2500,-.

Dersom han er uenig, kan ha jo prøve å ringe ett firma å høre hva de tar for en sånn joob - innen 12:00 i morgen!!! Jeg skal jo på bilferie for f....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å legge den under bilpleie, men droppet det grunnet et poeng som blir nevnt nedenfor*. (men for all del, det er bare å flytte!)

 

*Var litt det jeg lurte på da, kan jeg forlange å sette bort bilen på polering, og at han skal betale det?

 

Jævlig surt, mtp på at jeg har drevet og dullet litt med bilen i det siste, pga sommer og ferie. Brukte 11 timer på polering forrige søndag..

Flytter den læl jeg. Det er vel helst i gnikkeforumet folk vil og burde søke på sånt. Skulle tråden ha blitt plassert etter erstatningsspørsmålet hadde/skulle den havnet i \juridisk. :)

 

What Todleif said; prat saklig med han og foreslå både proff og kontantoppgjør til ham. Da har han fått to valg og bør ikke kunne protestere. Håper du har en god dialog med ham fra før. Kan det tenkes at han vil tilby seg å gjøre det selv? Ser han ut som en polerer? Si det at du nettopp la elleve timer i bilen sist. :polish:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet saklig med han, å lurte på om han hadde noe forslag.

Han mente det måtte gå å få det av på et vis. Det var jeg jo enig i, men ikke uten at polish/voks følger med i samme slengen!!

Jeg fortalte ham at jeg nylig hadde brukt 11 timer på polering, og at det derfor var ekstra surt.

Han hadde ikke noe forslag/formening om det egentlig, og sa han ikke hadde noe peiling på det.

Jeg sa derfor at jeg kunne "høre litt rundt", for så å ta kontakt.

-Jo det var det bare å gjøre, dersom "det var noe spesiellt".

 

Tror ikke helt det gikk opp for han hva han hadde gjort, eller mere hvor mye arbeid som skal til for å få det bort, og få bilen fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde samme sak for noen år siden, og da dekket forsikringen til han som malte hele greia. Jeg fikk da til hel-lakkering av bilen, den nette sum av 28.000kr...

Jeg nevnte da selvfølgelig ikke at jeg jobbet med bilpleie, og kunne fjerne det med clay selv.

 

Så spør huseier om han kan sjekke dette med forsikringen sin, og se om di vil dekke det, så er det opp til takstmann om det blir lakk eller clay ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde samme sak for noen år siden, og da dekket forsikringen til han som malte hele greia. Jeg fikk da til hel-lakkering av bilen, den nette sum av 28.000kr...

Jeg nevnte da selvfølgelig ikke at jeg jobbet med bilpleie, og kunne fjerne det med clay selv.

 

Så spør huseier om han kan sjekke dette med forsikringen sin, og se om di vil dekke det, så er det opp til takstmann om det blir lakk eller clay ;)

 

Så du fikk 28.000,- i lomma, og "kostet vekk" flekkene selv?

 

Jeg har derimot nettopp hatt huseier på tråden, og gav ham tre valg;

1: han ringer ei proff sjappe og får det fikset, med rens, polering og lakkforsegling, fortrinnsvis i morgen (da jeg skal på ferie).

2: Jeg gjør det selv, og får kr 3000,- (evnt. halv husleie neste mnd, 3250,-)

 

Han valgte å gi meg halv husleie. Men kanskje jeg må høre med han om han muligens har forsikring som dekker det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår