Gå til innhold

Første bilstereo! Skal være brutalt, trenger litt hjelp!

Ranger emnet


Kimx92

Anbefalte innlegg

Hei først og fremst!

 

Så jeg skal da ha et brutalt anlegg i bilen min.

Og det jeg har funnet frem til er:

 

- http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10510&prodid=1836

 

Skal holde meg til orginalt komponent sett btw, her går jeg for hard og sterk bass!

 

Og jeg er ikke helt sikker på hvilken forsterker jeg skal ha. Har hørt noe snakk om at jeg trenger ett nytt batteri til den woofern også, men er dette sant?

 

Så vist noen kan gi meg en liste fra Forsterker til Kabler, og litt tips på kobling, så hadde jeg blitt glad!

 

Takker for alle svar på forhand!

 

:disco Rock on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var da en jævlig pris på den subben... få deg en 5000w pioneer spl sub=) så har du bøst anlegg!! drar den helt greit på en kicker kx/zx 2500.1=) let etter brukt så sparer du endel penger=)

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atm har jeg ikke noe spiller. Skal kjøpe denne http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=12505&prodid=1695 Og alt dette skal jeg ha i en Mercedes-Benz ett eller annet. Diesel bil. Husker ikke helt navnet på den.

 

Sedan eller stasjonsvogn?

 

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde hverken kjøpt den spilleren eller den subben for de pengene, men det går vel kanskje mest på personlige preferanser fremfor noe annet.

Vil vel kanskje foreslå 2 lettdrevne 12" i en bra kasse fremfor èn tungdreven 12". Mtp forsterker vil det mest sannsynlig være enklere å få tak i noe som fullt ut kan drive 2 stk rimeligere 12'ere

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noe lettdrevne sub's. SKAL ha en tung god deilig GZ :D

Hær snakker man GroundZero, og.. de er vanligvis bedre en vanlige lolz 12" ; )

 

OK. Jeg bare tenkte i tilfelle du ville gå for en litt økonomisk løsning. Det er ofte ikke helt sammenheng mellom hva folk forestiller seg at de får for pengene sine og hva de virkelig får for pengene sine.

 

Tenkte siden du ikke skulle forbedre lyden fremme at du var på et stramt budsjett, noe som ville være eneste grunnen til at man ikke gjør det viktigste i et stereoanlegg. Det er "lolz".

 

Da antar jeg at det er 2x2 ohms varianten. Det er jo masse digitale monoblokker å få tak i som tåler 1 ohm.

 

Denne feks?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noe lettdrevne sub's. SKAL ha en tung god deilig GZ :D

Hær snakker man GroundZero, og.. de er vanligvis bedre en vanlige lolz 12" ; )

 

jaha?? å hvor mange subber har du prøvd?

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha?? å hvor mange subber har du prøvd?

 

han har jo åpenbart peiling. Det skal mye skills til for å kalle en sub en "lolz"-sub.

 

til TS:

Jeg vet du kanskje tror du virker som om du har minst 10% peiling når du sier ting som dette, men du aner ikke hva du prater om når du går rett ut og sier at "GZ er the shizzle.. Yo yo yo! GZ packin' more bass than a nun packs bibles!"

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skjønte fort det at denne karen hadde virkelig peiling på va han prater om!! og det har jo ikke jeg som har LOLZZ subber i bilene mine:D

 

Tenk.. Jeg og.. Har ALDRI hatt GZ.. Bare Alpine, Boston og Hertz... :( Ja, og Pioneer sine SPL-subber, men det er jo litt noobish :p

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har prøvd en del subber, og hjulpet med kobling i diverse kompiser sine biler.

Så peilig er det nokk av. Men har aldri koblet en så kraftig sub som jeg skal ha.

 

Eneste jeg trenger hjelp med nå er forsterker (dyr) , og komponent sett foran (billig). Lurer også på om jeg trenger extra batteri og om denne http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=44&cat2=154&id=999 Vil funke bra med alt..

 

Bil: Mercedes-Benz 250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har prøvd en del subber, og hjulpet med kobling i diverse kompiser sine biler.

Så peilig er det nokk av. Men har aldri koblet en så kraftig sub som jeg skal ha.

 

Eneste jeg trenger hjelp med nå er forsterker (dyr) , og komponent sett foran (billig). Lurer også på om jeg trenger extra batteri og om denne http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=44&cat2=154&id=999 Vil funke bra med alt..

 

Bil: Mercedes-Benz 250D

 

Er det stasjonsvogn du skal ha anlegget i?

 

-Rtbuggie

her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter

SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Har prøvd en del subber, og hjulpet med kobling i diverse kompiser sine biler.

Så peilig er det nokk av. Men har aldri koblet en så kraftig sub som jeg skal ha.

 

Eneste jeg trenger hjelp med nå er forsterker (dyr) , og komponent sett foran (billig). Lurer også på om jeg trenger extra batteri og om denne http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=44&cat2=154&id=999 Vil funke bra med alt..

 

Bil: Mercedes-Benz 250D

 

Vet ikke hvordan du definerer peiling, men at du i det hele tatt spør om hjel tilsier jo at du ikke har det. Det her HELT I ORDEN, men kom ikke så med motsigende kommentarer om at du har all peiling i verden.

 

Foreslo ikke jeg en forsterker til deg lenger opp? Om du har så god peiling foreslår jeg at du tar den peilingen med på butikken og kjøper deg en forsterker. I første omgang ville jeg ha oppgradert "the big 3" før jeg sier at du MÅ ha nytt batteri. Det er ikke noe i veien med det, selvsagt.

 

Kondensator er vel strengt tatt det siste du trenger.

Endret av nicoloco

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår