Gå til innhold

Angående billån og forsikring når 18år

Ranger emnet


Performance27

Anbefalte innlegg

Er 18år, og har kikket litt rundt på en BMW 325/320 E30, vet at forsikringen er dyr på en slik bil hos en 18åring som ikke har samlet opp noe bonus, noen som vet ca. hvor dyrt?

Og noen som vet om hvor det er mulighet til å få låne 35 000-60 000 til en slik bli, her snakker vi om årsmodell: 1986-1990, vil gjerne importere fra evt. Sverige/Tyskland etc. men usikker på om det lønner seg, og hvordan det fungere å låne penger til å gjøre nettopp import?

Jobber på Expert 3-4 ganger i uken og har en inntekt på rundt 8000-10 000 i mnd.

 

 

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil neppe få noe lån på en så gammel bil. da di fleste ikke finansierer biler eldre enn 12-13 år ca.

 

Men om du har kausjonist så kan du f.eks Ta opp et forbrukslån.

 

Er jo ett lån som koster mere og betjene med tanke på renter og slikt. men billån med sikkerhet i bilen trur jeg bare du skal glemme.

 

 

Jeg skulle låne til en 1990 Sierra Cosworth, å jeg endte opp på ett forbrukslån med min kjære mor som kausjonist:)

 

Lykke til! E30 er råe biler!

volvo v40 T4 2000

 

x opel astra 1,6 8v 1992,

 

x toyota carina II 1,8 GLI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen prooblem og få billån i banken...kausjonist må du ha UANSETT.... 60k betaler du somregel ned på 5år, husker jeg betalte rundt 4k i mnd....du bør ha fast inntekt!! og vite at du har det noen år framover;) eneste plassen du ikke trenger kausjonist er sånne lån uten sikkerhet..noe som ikke anbefales!!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen prooblem og få billån i banken...kausjonist må du ha UANSETT.... 60k betaler du somregel ned på 5år, husker jeg betalte rundt 4k i mnd....du bør ha fast inntekt!! og vite at du har det noen år framover;) eneste plassen du ikke trenger kausjonist er sånne lån uten sikkerhet..noe som ikke anbefales!!

 

Vet du i det hele tatt hva kausjonist betyr? En kausjonist er en som garanterer for at lånetager vil klare å betjene lånet sitt. Man trenger absolutt ikke kausjonist "uansett" som du forklarer. Kausjonist kan være nødvendig i de tilfeller der banken er i tvil om du har betjeningsevne eller ikke. Har du betjeningsevne er det veldig sjeldent de ber om kausjonist. En kausjonist har overhodet ingenting med lån med / uten sikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du i det hele tatt hva kausjonist betyr? En kausjonist er en som garanterer for at lånetager vil klare å betjene lånet sitt. Man trenger absolutt ikke kausjonist "uansett" som du forklarer. Kausjonist kan være nødvendig i de tilfeller der banken er i tvil om du har betjeningsevne eller ikke. Har du betjeningsevne er det veldig sjeldent de ber om kausjonist. En kausjonist har overhodet ingenting med lån med / uten sikkerhet å gjøre.

 

eehm Kausjon innebærer at en (kausjonisten) garanterer overfor långiver for at en annen (låntaker) oppfyller sin forpliktelse. Bankene er ikke villige til å ta høyere risiko ved sine utlån enn hva de mener er forsvarlig, og vil derfor kreve den sikkerhet de mener er nødvendig. Dersom for eksempel din sønn ønsker å låne penger i banken, kan banken i visse tilfeller kreve en tilleggssikkerhet i form av for eksempel en kausjon, fordi banken ikke anser den sikkerhet din sønn kan stille på egenhånd som tilfredsstillende. Velger du å kausjonere for din sønns lån, vil du bli holdt ansvarlig for lånet dersom din sønn ikke klarer å betjene det.

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si hva forsikringsprisen blir, er så mye som spiller inn. (hvor du bor, forsikringselvskap osv osv)

 

Visst du har muligheten så kunne du jo ha satt forsikringen på mor eller far. Beste er nok uansett å handle en dritt bil så du får litt bonus+mer vant til å kjøre\ha bil...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si hva forsikringsprisen blir, er så mye som spiller inn. (hvor du bor, forsikringselvskap osv osv)

 

Visst du har muligheten så kunne du jo ha satt forsikringen på mor eller far. Beste er nok uansett å handle en dritt bil så du får litt bonus+mer vant til å kjøre\ha bil...

 

idiotisk forslag.... sett forsikringen i ditt navn med en gang...bare tåpelig og sette i foreldres navn og ikkje tjene opp bonus

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idiotisk forslag.... sett forsikringen i ditt navn med en gang...bare tåpelig og sette i foreldres navn og ikkje tjene opp bonus

 

Når man skal handle en e30 325 i en alder av 18 år er ikke det spesiellt dumt. Når man er noen år eldre har man normalt mer penger og forsikringen er billigere vettu...

 

Edit: Du må i tillegg ta med i tankene hvor man bor også. Har regnet på mine egene forsikringer og løsninger, og jeg har tjent på å ha både min mustang og min gamle bmw e30 325i på fattern de første årene etter jeg fikk lappen. Så kom ikke å si at det er et idiotisk forslag. :)

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal handle en e30 325 i en alder av 18 år er ikke det spesiellt dumt. Når man er noen år eldre har man normalt mer penger og forsikringen er billigere vettu...

 

Edit: Du må i tillegg ta med i tankene hvor man bor også. Har regnet på mine egene forsikringer og løsninger, og jeg har tjent på å ha både min mustang og min gamle bmw e30 325i på fattern de første årene etter jeg fikk lappen. Så kom ikke å si at det er et idiotisk forslag. :)

 

Må nok si jeg er enig med deg Ottesen, prøver å få mutters til å sette den på seg, eller evt. å få fatters som har full bonus til å "føre" over noe til meg, mener han hadde snakket med gjensidige og de sa det var en mulighet.

Men er det noen som har noen idé om hvordan lån til importbiler fungerer? det fleste billån er jo sånn at man, først får lånet og pengene overføres til selger? men er kommer jo toll, engangsavgift etc. inn og. Takker for foreløpige svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javell vist dere mener det så... er glad jeg begynnte og tjene opp bonus som 18åring jeg da men... tar du billån i banken din så får du pengene rett på konto..!? har nå hverfall jeg gjort... sånne lån uten sikkerhet tror jeg man somregel får en garatiskriv med seg når man handler...så overfører dei pengene...mulig det er flere muligheter men... når det gjelder imortering er jeg helt død:D

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javell vist dere mener det så... er glad jeg begynnte og tjene opp bonus som 18åring jeg da men... tar du billån i banken din så får du pengene rett på konto..!? har nå hverfall jeg gjort... sånne lån uten sikkerhet tror jeg man somregel får en garatiskriv med seg når man handler...så overfører dei pengene...mulig det er flere muligheter men... når det gjelder imortering er jeg helt død:D

 

Skjønner godt at du mener det er greit å starte tidlig med å tjene opp sin egen bonus! men snakket med if, de skulle ha 46 000 i året på å forsikre en slik bil på meg, altså en 18åring, og da syntes jeg det blir for drøyt, itilegg kommer lånet på 1700f kr i mnd, bensin, årsavgift etc. så derfor jeg tenker det er lurt å evt. sette den på mor med en gang, eller som jeg sa i forrige post at fatters overfører litt bonus til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har noen idé om hvordan lån til importbiler fungerer? det fleste billån er jo sånn at man, først får lånet og pengene overføres til selger? men er kommer jo toll, engangsavgift etc. inn og. Takker for foreløpige svar. :)

Du får ikke billån på så gammal bil. Du må ta forbrukslån. Når lånet er innvilget får du penga inn på konto. Så drar du å kjøper bil å betaler..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår