Gå til innhold

Motoren er kald!

Ranger emnet


Plecto

Anbefalte innlegg

Har et litt merkelig problem. Har hatt litt problemer med en tett bakre potte på min Kia Sephia 96-modell som har ført til litt tap av effekt, med litt drilling og staking har jeg klart å kontre problemet, men etter siste drilling ble motoren kald! Jeg vet ikke om det er noen sammenheng eller om det var en ren tilfeldighet.

 

Vi var 5 stykker i bilen med et fullstappet bagasjerom så motoren fikk kjørt seg, men temperaturnålen rikket seg ikke. I tro om at måleren var ødelagt skrudde jeg temperaturen i kupeen på fult for å se om vi fikk varme inn, men det var svært lite. Svingte raskt inn til siden for å se om det ikke var tomt for vann, men der fant vi bare en motor som var knapt lunken (kunne fint legge hånden på den). Det som er snålt med dette er at dette var rett etter jeg drillet hull i potten og hadde derfor en bil som var sprek som juling (kan ikke huske sist den oppførte seg så godt i alle fall). Er ikke dette brudd på diverse av fysikkens lover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok termostaten som står helt åpen vil jeg tru..

 

Dersom den er helt åpen, vil du aldri få "varm" motor under kjøring.. Motoren klarer ikke å varme opp 6-10L vann samtidig som radiator og kjølevifte kjøler alt ned..

 

Kok termostaten din og sjekk at den åpner ved varme, og lukker seg under rennende kaldt vann.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ganske sikkert termostat som står open ja.. motoren utvikler vell noe mindre varme med "fri" eksos vil eg tru. du kan altids la bilen stå på tomgang enn halvtimes tid.. bør få opp temperaturen hvertfall endel da.. og kjøp like godt en ny termostat med det samme.. koster så lite, og du slipper å styre med å koke den osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår